Hej Aminoer.. Jeg har i starten af juni afleveret min første momsafregning nogensinde, hvilket betød at jeg skulle have et beløb tilbage i moms. Dette beløb skal jo som bekendt bogføres - dette er jeg ikke helt sikker på, så er der nogen der kan hjælpe mig med helt almindelig bogføring af tilbagebetalt moms i Dinero? Derudover er der et lille tvist. Jeg har i efteråret fået betalt en regning for ejendomsskat for sent og derfor er der kommet 30,- kr i renter (rent privat). Da mit firma er en enkeltmandsvirksomhed, har SKAT trukket de 30,- kr fra min moms jeg skulle have tilbage. Hvordan bogføres det når beløbet jeg har angivet og beløbet jeg har fået tilbage ikke stemmer? Er det først at indtaste det fulde momsbeløb i et finansbilag og så derefter lave et bilag på en privat hævning på de 30,- kr eller hvordan? Tak for hjælpen på forhånd! Mvh. Michael Steenholdt |
den første del må support dinero svare på, jeg mener der er en helt enkelt knap som bogfører når du har modtaget pengene - og den bogfører jo beløbet fra momsafregning til bank går jeg stærkt ud fra
Så de 30 kr - jep 30 kroner privat hævning og bank som modpost så bank igen stemmer
vh John H