Har en hjemmeside der er hostet hos en udbyder der tilbyder mulighed for flere hjemmeside på samme konto. Skal nu til at have en side nr. 2 men er meget i tvivl om hvilken påvirkning det har i forhold til seo. En ny hjemmeside vil blive indexeret som en sub til nuværende. dvs. Som jeg forestiller mig, så vil Google læse/indexerer de 2 forskellige websites som ét eller er det mig der har misforstået noget? Spørgsmålet er nu, om jeg sagtens kan oprette en ny hjemmeside til eksisterende konto, eller oprette en ny konto til ny hjemmeside?? |
Hej Daniel
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, er det du ønsker at oprette et subdomæne til dit nuværende domæne?
f.eks. har du siden test.dk og du vil så oprette et subdomæne side2.test.dk?
Eller vil du blot oprette et directory på dit webhotel også installerer et cms eller lign. i dette som så tilgås ved at indtaste dit domæne som: test.dk/side2/
Hvis du opretter et subdomæne til din nuværende hjemmeside, vil dette som hovedregel ikke blive sammenfattet med dit allerede eksisterende website. Dog hvis indholdet på de to hjemmesider minder for meget om hinanden, vil du risikerer at blive straffet som et såkaldt "ghostsite".
Så forklaring:
et subdomæne til din hjemmeside som f.eks. side2.test.dk (vil ikke køre sammen med din nuværende side i google index, med mindre du som sagt kopiere indhold eller linker siderne, kan også bruge visse andre metoder.
Eller hvis du opretter et nyt domæne til din hjemmeside nr.2 vil dette heller ikke have effekt på din nuværende hjemmeside.
håber det hjalp dig :)
/ Jesper Krattet