Jeg har 10.000 kr., som skal bruges på konsulentydelser (i ordets bredeste forstand) til min virksomhed, men er lidt i tvivl om hvad jeg bør bruge dem til. Har blandt andet overvejet SEO-ydelser eller måske en salgsstrategi, men er ikke overbevist.
I øjeblikket går forretningen forrygende, hjemmesiden er jeg godt tilfreds med, og der er også lavet noget SEO samt kombineret med Adwords.
De private kunder har vi godt fat i. Næste skridt ville være at finde nogle caféer (B2B) at sælge spændende kager til (f.eks. vores cake pops og cupcakes), og det er jeg ikke helt sikker på hvordan man bedst gør. Firmaarrangementer kunne vi også godt tænke os flere af.
Så spørgsmålet er: Hvad ville du bruge 10.000 kr. til hvis du var i min situation?
Min første indskydelse er at få lavet omkring 500 flyers til 500 potentiale cafe'er, og så få dem sendt af sted, med et godt tilbud på, samt hvor I giver et lille indblik i resten af jeres udvalg, men det kommer meget an på hvordan jeres webshop er, om I har mulighed for at øge konverteringen af B2C kunder, for så ville jeg nok bruge de 10.000 kr. på det.
Med venlig hilsen
Mads
Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.
Det tror jeg er meget svært at svare på, når man ved så lidt om din virksomhed. Hvordan ranker I på jeres ønskede søgeord? Konverterer jeres side fornuftigt? Er I aktiv på de sociale medier? Ellers vil en målrettet indsats her nok ikke være helt dumt :-)
Men fortæl lidt mere, så er det nemmere at hjælpe konkret.
Du kunne investere i en flot og professionel video der præsenterer dine kager. Det vil ihvertfald gøre et godt indtryk når du skal i kontakt med cafeer :-)
I øvrigt tak for de idéer der allerede er kommet ind. Vi er som sagt rimelig tilfreds med konvertering. Ranking i Google skal være bedre, men der arbejdes på sagen. Vi kan sagtens få flere B2C kunder, men lige nu kunne vi rigtig godt tænke os en B2B-kunde, da vi har et produkt vi gerne vil tilbyde relativt billigt i forhold til hvad prisen normalt er.
Vi er i gang med at udvikle et koncept / platform for idrætsforeninger i samarbejde med virksomhederne. Her kan din virksomhed passe godt ind. Til både at udvikle jeres nuværende segment i B2C, men samtidig komme ind i et positivt netværk, der kan være med til at styrke jeres B2B relation.
Vi kan udvikle Baking with Love via Facebook, og mund-til-mund i både foreningerne (deres medlemmer og frivillige), men også i business segmentet, da du vil komme ud til dem på en ny måde, som ikke er set før.
Denne vej vil være til at skabe hype omkring Baking with Love, hvor vi samtidig kan være behjælpelig med din markedsføring til B2B-segmentet.
Hvis det har interesse, så kontakt mig på mail: cb@co-sponsor.dk
I øvrigt tak for de idéer der allerede er kommet ind. Vi er som sagt rimelig tilfreds med konvertering. Ranking i Google skal være bedre, men der arbejdes på sagen. Vi kan sagtens få flere B2C kunder, men lige nu kunne vi rigtig godt tænke os en B2B-kunde, da vi har et produkt vi gerne vil tilbyde relativt billigt i forhold til hvad prisen normalt er.
Er der et branche blad/magasin som du ved mange af dine b2b kunder læser? Så kunne det være du skulle få en annonce i den? Men vil anbefale at sende dem en brochure med posten og så ringe til dem nogle dage efter, de har modtaget den?
Det vigtigeste for dig må være at fremvise dit produkt til dem der betaler. Synes du skulle bruge de 10000kr. på at pakke et antal kasser med 10-20 kager i hver som du sender et bud ud til store virksomheders ledelse, sammen med en sød opfordring om at købe en kage til hele firmaet en anden dag. Husk der skal være nok til at de nærmeste ansatte kan smage, det er direktøren der betaler men det er andre der tager sig af kagekøb og belønning af ansatte mv Kan du få sekretæren til at sælge din ide for dig, så finder du ikke en bedre sælger.
Du skal da have oversat din hjemmeside og relevant salgsmateriale til tysk, etablere dine AdWords-kampanger i Tyskland og tilpasse din logistik så du kan forsørge dine kommende tyske kunder!! :D
Jeg vil starte med at sige, at det er et super lækkert site, som du har!
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge dem på SEO eller videoer, som du kunne lægge ind på din side, så folk kan se kagerne. Alternativt kunne du få et online kursus hos den kære Thomas Bigum, som også spiser meget kage, og der score viden og måske en ny fast kunde ;D