Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man betale skat af b-indkomst her og nu?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet noget freelance-arbejde, som jeg har fået 14.000 kr. for. Jeg forventer ikke at lave mere i år, så jeg overstiger ikke nogen grænse eller noget.

Jeg ønsker at betale skatten her og nu med det samme, men er det overhovedet muligt? Hvis ja, hvordan gør jeg så det, for jeg kan ikke rigtige finde noget på skats side.

Hvis det er muligt, og jeg vælger at betale nu, er der så nogen konsekvenser ved det? Jeg tænker på mit ganske almindelige fradrag og lignende.

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

du kan på skat.dk som indlogget let foretage frivillig indbetaling - Du kan også bare angi de 14.000 kr i rubrik 12 i forskud, så trækkes skatten via din anden indkomst under resten af året - begge dele er muligt. Betaler du frivilligt ca 44% nu så vil din skat og dine fradrag alt andet lig være uforandret i forhold til din øvrige indkomst - forudsat du har en indtægt ud over de 44% som benytter dine fradrag fuldt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39

Hej

Tak, for svaret. Måske er det mig der er dum, men jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder at lave frivillig betaling. Under betaling kan jeg betale restskat, se kvitteringer og påmindelser, men intet om frivillig indbetaling.

Så må jeg bare sætte det ind i rubrik 12.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

ja ind i 12 og jeg går helt ud fra ham der har betalt dig har indberettet korrekt og så bliver skatten også korrekt. Frivillig skat ligger et sted i samme billede som ret forskud osv som jeg husker det

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:44

Det håber jeg da. Har lavet noget arbejde for en virksomhed, så de må have styr på det. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25

det har de givet hvis de har dit CPR. Problemet med rubrik 12 er at man kan forskudregistrere men ikke selvangive - så vil der bare stå - kontakt din arbejdsgiver ved uoverensstemmelse. Rubrikken er blevet låst helt enkelt :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)