Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg opstarte virksomhed uden en adresse??

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Amino-brugere

Jeg har lige aftenens dumme spørgsmål.

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave spray tan i mit hjem og tjene lidt ved siden af studiet. Men da jeg bor til leje i en stor boligforening og er rimelig sikker på de ikke vil tillade at jeg driver forretning derfra, vil jeg høre om nogen ved om der er nogle andre muligheder? for jeg går da ikke ud fra jeg kan starte en virksomhed og betale skat uden at have en adresse til den virksomhed? 

Mvh
Maria 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ha en fysisk kontakt annonce for at måtte ha virksomhed, så enten skal du checke boligforeningen om du får lov eller du skal registrere den hos en ven eller hos forældre - eller en revisor eller et kontorhotel. Det skal bare være et fysisk sted hvor personer kan kontaktes - ikke en postbox

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for dit svar! (: 

nu er det kun måske tusind kroner i indtægt vi snakker om om måneden så derfor vil jeg ikke have en reviser og ej heller betale for et kontorhotel, det kunne jeg ikke forestille mig der kunne betale sig for mig. Men lad os antage jeg så sætter min adresse hos et familiemedlem eller en ven, vil de så på nogen måde kunne mærke det eller få en bekostning af det, eller vil det have nogen som helst konsekvenser for dem at jeg har min firmaadresse der? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

De får ikke anden omkostninger end at de skal give dig posten.

Men ellers kan vi tilbyde dig adresseservice for kun 175 kroner per måned, denne adresse kan bruges til reg. af virksomheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det bør det ikke ha normalt - De skal naturligvis ha lov at lade en virksomhed drive fra deres sted - men ellers vil de jo hverken være stiftere eller ejere. Jeg tør ikke garantere, at deres A kasse kunne stille spørgsmål trods alt, det kan de jo sikre sig at a-kassen er helt OK med at en anden har selskabsadresse hos dem - og jeg kan heller ikke lige se skat kræve at der skal ske betaling med skat hvis vi udelukkende taler om at ha virksomhedsadresse hos ex dine forældre - men igen - ingen garanti fra mig desværre - det må andre melde ud hvis de kan se nogen som helst risiko for

De bliver i alle fald ikke ansvarlige for din virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er ulempen at SKAT i princippet har adgang i hjemmene uden videre (ikke almindeligt men det hænder)......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Så er ulempen at SKAT i princippet har adgang i hjemmene uden videre (ikke almindeligt men det hænder)......
yes det er jo formålet med den fysiske adresse at skat skal kunne tale med personer og få materiale med et eller andet varsel, men kan du bekræfte at der ikke vil være krav om nogen for for betaling fra virksomheden til den ven der stiller adressen til rådighed? (at skat ikke kan/vil sætte et fiktivt beløb)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

det er også ligegyldigt for begge mine forældre bor til leje i foreninger og hvis SKAT kan komme og gå som der bliver sagt nedenunder, så er det ikke en mulighed for mig. 

Det der kontorhotel du snakker om og siger at der ikke har andre omkostninger udover at de skal sende mig posten. Hvordan kan det være lovligt når det ikke er min adresse jeg bruger til noget og hvorfor skal de ikke have en opkrævning fra mig? intet er gratis i denne verden. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaNielsen:

Det der kontorhotel du snakker om og siger at der ikke har andre omkostninger udover at de skal sende mig posten. Hvordan kan det være lovligt når det ikke er min adresse jeg bruger til noget og hvorfor skal de ikke have en opkrævning fra mig? intet er gratis i denne verden. 

Adresseservice / kontorhotel er begge lovlige, hvorfor skulle de ikke være lovlige?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænker bare logisk at en adresse skal vel angives for at påvise man driver sin forretning et sted fra? og det gør man jo ikke fra et kontor på en adresse man ikke befinder sig på (: men som jeg kan læse mig til, må det være lovligt jo

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)