Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved forkert udstedt faktura?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige en lille principsag for mig. Vi er flyttet for nogen måneder siden, har meldt flytning til Sydenergi som krævet osv. Betalt den sidste regning 1/5.

Ser så idag at de har trukket 67xxkr her 3/6 og jeg forstår ikke hvorfor. Skynder mig ind og annullere BS overførslen på min netbank og får først pengene tilbage igen i næste uge. Dvs. der kommer renter på et overtræk på ca. 6000 i de dage det tager.

Det viser sig så at Sydenergi for 1100. gang har fucket op i deres fakturering (vi har haft pænt meget bøvl med dem pga. forkerte fakturaer) og de ikke har registrert vores betaling 1/5. på 67xx som er betalt via BS.

Ergo er det jo ret meget deres fejl at kontoen nu er gået i overtræk og vi bliver påbelagt renter. Kan jeg kræve de skal betale det?

Det er self. ikke alverden selvom jeg mener det er 20% i overtræksrente, men af princip og fordi de er så uendeligt dårlige til deres arbejde, vil jeg meget gerne have de betaler for deres fejl. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LowDog:
Dvs. der kommer renter på et overtræk på ca. 6000 i de dage det tager.

LowDog:
Det er self. ikke alverden selvom jeg mener det er 20% i overtræksrente, men af princip og fordi de er så uendeligt dårlige til deres arbejde, vil jeg meget gerne have de betaler for deres fejl. 

6.700 kroner * 0,2 = 1.340 årligt i rente.
1.340 / 365 dage = 3,67 per dag i rente
Du nævnte en uge: 7*3,67=25,69 kroner i rente.

Når du er her på Amino, går jeg ud fra at du har en ide der er bedre end alle de andres. En du vil tjene store penge på og som sikrer at du på et tidspunkt får dit portræt på forsiden af Børsen. Var din tid ikke bedre brugt på at jagte den drøm, end at jagte Sydenergi?

Uanset hvad du ellers har at bruge din tid på, vil mit bud være at nytteværdien/indtægten fra de alternativer er højere end hvad du kan få ud af at jagte de 25,69.
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:13

Tommy:

LowDog:
Dvs. der kommer renter på et overtræk på ca. 6000 i de dage det tager.

LowDog:

6.700 kroner * 0,2 = 1.340 årligt i rente.
1.340 / 365 dage = 3,67 per dag i rente
Du nævnte en uge: 7*3,67=25,69 kroner i rente.

Når du er her på Amino, går jeg ud fra at du har en ide der er bedre end alle de andres. En du vil tjene store penge på og som sikrer at du på et tidspunkt får dit portræt på forsiden af Børsen. Var din tid ikke bedre brugt på at jagte den drøm, end at jagte Sydenergi?

Uanset hvad du ellers har at bruge din tid på, vil mit bud være at nytteværdien/indtægten fra de alternativer er højere end hvad du kan få ud af at jagte de 25,69.

Princip = guld værd for mig. Og så har jeg alligevel ikke så meget at lave i morgen :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Når du er her på Amino, går jeg ud fra at du har en ide der er bedre end alle de andres. En du vil tjene store penge på og som sikrer at du på et tidspunkt får dit portræt på forsiden af Børsen.

Nu er der vel stor forskel på ambitioner, og det er vel ikke nødvendigt med så højt ragende planer/forventninger til sin fremtid for at have sin berettigelse som iværksætter på Amino?

Generelt er det jo et interessant spørgsmål, uagtet at beløbet i hans situation er til at overse. Men selv samme spørgsmål kan blive aktuelt for en anden som måske er i klemme med et beløb som har et par nuller mere på, og så er det nok ikke kun et spørgsmål om renterne, men også om evt. følgevirkninger af presset på likviditeten...

I den nævnte situation ville jeg tage en snak med sydenergi for at klare problemet med den manglende registrering af betaling.
Når det så er på plads og beløbet er retur på kontoen, kan omkostningerne gøres op, og jeg ville derefter skrive til deres kundeservice og udtrykke min utilfredshed med forløbet, opsummere omkostningerne, og pænt spørge om det er noget der kan gives kompensation for nu hvor det er dem der har lavet en fejl.

Hvad udfaldet bliver er naturligvis uvist, men nævnte fremgangsmåde har flere gange givet mig økonomisk kompensation for fejl og mangler fra blandt andet energi og teleselskaber.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)