Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Core PHP og hvad kan man med dette??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en leverandør som skal udvikle en hjemmeside, men de skriver så at de ikke kan udvikle i Wp, men i core PHP.

Men hvad er core php??

Hilsen Thomas Hillerup

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:06

Hej Thomas,

"Core PHP" er et udtryk for at skrive sin egen kode, fremfor at bruge et CMS som WordPress.

Der er både fordele og ulemper ved at bruge den ene eller den anden løsning.

Med et CMS er du typisk klemt inde i nogle rammer som ofte udgøres af CMS'et selv og dertilhørende moduler som allerede er lavet eller som du får lavet specifikt til dit formål. Fordelen er at der er mange der kender de forskellige CMS'er og du vil hurtigt kunne erstatte din leverandør af løsningen. Med et CMS kan man også relativt hurtigt have en hjemmeside i gang.

Uden et CMS, er udviklingsprocessen ofte lidt længere - til gengæld kan du få alting præcist som du vil have det (min erfaring er at det vil nogle CMS eksperter også mene at man kan i det CMS de arbejder i). Du får nøjagtigt det du har brug for/ønsker dig, og ikke mere end det.

En lille faldgrube med core PHP løsninger er dårlig dokumentation, i tilfælde af du vil erstatte din leverandør - sørg for at dem der udvikler dit website husker at enten bruge et veldokumenteret framework eller som minimum dokumenterer eget arbejde som en del af din kravsspecifikation.

Der er selvfølgelig mange andre ting man skal være opmærksom på, men baseret på dit spørgsmål, er det nok primært her du vil opleve forskellen.

Jeg er selv freelance PHP udvikler og har også valgt at gå langt udenom WordPress til fordel for egne løsninger baseret på dokumenterede frameworks og API integrationer. 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Herning
Tilmeldt 16. Apr 14
Skrevet kl. 10:11

Hej Dan

Men det er vel også en dyre løsning ikke??

Hilsen Thomas

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:20

Thomas H.:

Hej 

Jeg har en leverandør som skal udvikle en hjemmeside, men de skriver så at de ikke kan udvikle i Wp, men i core PHP.

Men hvad er core php??

Hilsen Thomas Hillerup

Af ren nysgerrighed, hvad er det du skal have lavet af funktioner?

Fra Herning
Tilmeldt 16. Apr 14
Skrevet kl. 10:27

I store træk er det en webside til en fotograf hvor der er tilknyttet et login hvor kunder kan bestille de billeder totografen har lagt op. Der bliver efterfølgende sende en ordrebekræftelse ud til kunde og fotograf.

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 10:31

Thomas H.:

Hej Dan

Men det er vel også en dyre løsning ikke??

Hilsen Thomas

Ikke nødvendigvis - filosofien er at man får hvad man betaler for.

Dygtige udviklere koster penge - ligesom det er med dygtige mennesker i alle andre brancher.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du er blevet tilbudt, hverken pris eller omfang, men det er med web applikationer som det er med biler, når man snakker økonomi

Amino kan du får website- eller webshop-løsninger fra 400 kr. og op. Kvaliteten af det arbejde, tænker jeg må hænge sammen med prisen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 10:37

Thomas H.:

I store træk er det en webside til en fotograf hvor der er tilknyttet et login hvor kunder kan bestille de billeder totografen har lagt op. Der bliver efterfølgende sende en ordrebekræftelse ud til kunde og fotograf.

Overordnet set, så virker det jo til at være en simpel side - og jeg er helt sikker på at en WordPress installation nok skulle kunne klare arbejdet.

Jeg ville også personligt lave det uden om et CMS og lade funktionaliteten for kunden og fotografen komme i første række. Medmindre du skal have online betaling på bestillingen, så kan det let gøres for billige penge - også selvom det ikke er en WordPress installation. Og grunden til at det kan gøres billigt er fordi det ikke tager lang tid at lave.

Der skal selvfølgelig afklares nogle tekniske ting med hensyn til tilgængeligheden af billederne for fotografen, ligesom det også skal være let for fotografen at få lagt billederne op, uden at skulle lægge et billede ad gangen op. Automatisk vandmærkning og størrelsesbehandling af billederne skal også klarlægges. Men det er rimeligt simple processer, så jeg kan ikke forestille mig det kan blive særlig dyrt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)