Hej Alle, Inden jeg skriver videre, skulle der være nogle jurister eller advokater der kan hjælpe eller mener at der kan skabes en decideret sag, må de/I/du meget gerne kontakte mig privat. En ven (lad os kalde ham A) kom med en kanon idé til en ny online portal. Den er spændende og der er potentiale. Han følte at der kunne være brug for en ekstra hånd og præsenteret den til en tidligere kollega og ven (lad os kalde ham B) for at høre om han ville være med på baggrund af B’s erfaring osv. De aftaler begge at have 45% hver hvor A’s far får 10% for at hjælpe til og give kontorplads osv. B har ikke bidraget med noget andet end store løfter og endvidere luftet ideen ud til potentielle investorer (familie venner) der mente at B ikke havde behov for A. Både A og B havde arbejdet sammen i cirka 1,5måneds tid hvor B så begynder at skrue bissen på og forlangte flere procenter end 45%. B krævede at han var 60% værd (selvom hele konceptet og ideen til at starte med var A’s). Efter en del lange diskussioner vælger de at gå fra hinanden og stadig være lige gode venner. Mens de ”arbejdede” sammen, havde de bedt mig om at lave forretningsplanen for dem mod betaling. A stod for hele korrespondancen og brainstormingen samt betale det fulde beløb (som er aftalt skriftligt pr. mail). I forretningsplanen står der tydeligt at ideen og konceptet tilhører (lad os kalde det for www.xyz.dk) og det er denne idé som arbejdes omkring. Efter A og B har valgt at gå fra hinanden, skriver B en mail til mig og tilbyder XXXX kr. yderligere for forretningsplanen, som hans del af omkostningen, som egentlig burde splittes med A og ikke mig. Yderligere havde de aftalt at når de gik fra hinanden skulle A ikke gøre brug af B’s ressourcer, hvilket A levede op til. B havde også anerkendt at han havde andre projekter kørende og ville gå videre med dem i stedet. Han nægtede at skrive under på en fortrolighedserklæring, fordi han kunne stoles på. På trods af al det er han gået videre med ideen og såfremt taget forretningsplanen til jurister for at se hvor meget ejerskab han har over den/ideen. Er det håbløst at tage en kamp op med ham og skal man derfor blot kæmpe om det samme marked? Hvem har ret/uret? Tusinde tak for hjælpen : - ) Ser frem til at høre fra jer. |
Mark Zuckerberg finte 2.0
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)