Hejsa 2 hurtige spørgsmål til de kloge :) - Er det kun enkeltmandsvirksomheder som der skal være aktivitet i eller har jeg problemer i mit ApS selskab hvis jeg ingen bevægelser har i 2014? - Jeg har lidt kapital stående i selskabet og tænker jeg vil udbetale udbytte af dette, men kan det lade sig gøre når der ikke har været aktivitet? På forhånd tak Mvh. Daniel |
Så længe du 0 indberetter moms ved momsangivelsestider og afleverer årsrapport så er der ikke krav om aktivitet.
Om du kan udbetale udbytte forudsætter at du har opsparet beskattet overskud stående, så kan du udbetale det som udbytte - dog skal selve kapitalen jo være bevaret men du kan på den årlige generalforsamling - ved ordinært udbytte - vedtage at udbetale af de frie reserver som udbytte. Extraordinært udbytte kan udbetales via extraordinær generalforsamling - efter mindst 1 aflagt regnskabsår - og her er regler - igen for frie reserver - eller overskud som kræver revisor vurdering hvis det er andet end kontanter.
Jeg ville da trods alt hvis jeg var dig, ud fra tankerne om udbytte lige lade en revisor se på tallene og siger op og ned.
Siden - når - hvis du beslutter at lukke kan du få det der så må være den fulde anpartskaptial ud som aktieindkomst beskatning
vh John H