Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varer fra udlandet indgår ikke i momsangivelsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Retrostick I/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg bruger Dinero til mit regnskab og er kommet lidt i tvivl ang. moms. på købte vare udenfor EU.
Inde på kontoplanen kan jeg se at den er der under posten '64020 Moms af varer fra udlandet' med et negativt tal, men også under  posten '64060 Købsmoms (indgående moms)' som et positivt tal.
Den er derved ikke kommet med under skyldig moms og derved heller ikke med på momsangivelsen.
Har jeg gjort noget forkert eller misforstår jeg systemet?

Håber en kan hjælpe mig :)

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:56

TroelsHH:

Hej!

Jeg bruger Dinero til mit regnskab og er kommet lidt i tvivl ang. moms. på købte vare udenfor EU.
Inde på kontoplanen kan jeg se at den er der under posten '64020 Moms af varer fra udlandet' med et negativt tal, men også under  posten '64060 Købsmoms (indgående moms)' som et positivt tal.
Den er derved ikke kommet med under skyldig moms og derved heller ikke med på momsangivelsen.
Har jeg gjort noget forkert eller misforstår jeg systemet?

Håber en kan hjælpe mig :)

Hej Troels.

Dinero gør det rigtige - momsen bliver bogført frem og tilbage = ingen moms betaling.

Læs evt. : https://dinero.dk/support/guides/udenlandsk-moms/

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22

importmoms - for momsregistrerede beregnes som 25% af samlet værdi inkl. fragt lagt på salgsmomssiden som importmoms og så hæves købsmomsen med præcis samme beløb - det er ikke en omkostning men skal opgives og det skal også rubrik angives, hvilket jeg bestemt tror Dinero også viser

HVIS du købte noget du skulle bruge privat - helt eller delvist, så måtte du ikke tage det med under købsmoms - det er kun fordi det vel er momspligtige varer du skal bruge kun i virksomheden

Se evt om IMPORTMOMS hvis du vil vide hvordan reglen er, men dinero gør korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)