|
Køb af domænenavne uden at købe webhotel....
|
Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com
Jeg vil, som andre allerede har anbefalet, anbefale at benytte GratisDNS ved køb af danske domænenavne. Hos de fleste andre firmaer der sælger domænenavne, skal man købe webhotel, DNS eller andre ydelser, for at prisen på domæner er billig. Hos GratisDNS betaler du kun en gang, nemlig 79 kr. ved registreringen, og så ellers den obligatoriske afgift på 45 kr. til DK-Hostmaster. Ved internationale domæner bruger jeg selv Godaddy som er billig og meget professionel og iøvrigt verdens største domæne-firma. Jeg bruger så selv webhoteller hvor man selv kan tilnytte domæner man har liggende et andet sted. På den måde adskiller man domænekøb og hosting, hvilket giver en fleksibilitet. Når jeg taler om at tilknytte domæner, så er det ikke bare en viderestilling af trafikken, men en indstilling som om domænet og webhotellet hører sammen. Jeg skrev en gang en blogpost om problemstillingen: Gå til blogposten om køb af domæner og hosting |
M
Med hensyn til at samle alle domæner under et ID, så klikker du på det domæne du gerne vil flytte til et andet ID og trykker på "skift registrant". Her skriver du så det ID hvor alle domæner skal samles. Følg derefter anvisningen. Gør dette ved alle de domæner du vil have flyttet. |
Denne anbefaling gælder ikke længere! Og nej, jeg vil ikke kommentere det yderligere da jeg ikke er i stand til at skrive pænt om dem. |