Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på services solgt i EU?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtigt spørgsmål: Hvis jeg har en service jeg sælger indenfor EU, skal der så pålægges dansk moms?

Jeg har lavet lidt research, og ifg. denne artikel, skal der. Men er der ikke noget med at der fra 2015 ændres regler, så at det er modtagerlandets momssats der er gældende?

I hvert fald er det et kæmpe problem at charge 25% moms overfor consumers, med et produkt som vores, og derfor er jeg noget i tvivl.

Tak!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Jf. SKAT er nuværende regler for salg af varer & ydelser leveret til private personer i andet EU lande, at der skal opkræves dansk moms på fakturaen.

DBH Kristian

www.regnskabspriser.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:54

@Kristian: er der noget med at dette er ved at blive lavet om, så det fra Q1 2015 er modtagerlandet der gælder?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Hej Lars

Hvis det du leverer hører til kategorien e-services, altså elektroniske ydelser, som f.eks.

-          levering og hosting af websteder,

-          fjernvedligeholdelse af software og hardware

-          levering og ajourføring af software

-          levering af billeder, tekst, musik, film og spil, samt fjernundervisning.

så er det korrekt, at fra 1. jan 2015 vil sælger skulle fakturere moms efter de regler der er gældende i det EU land, hvor den private person bor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46676
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

Kristian Ødegaard Knudsen:

Hej Lars

Hvis det du leverer hører til kategorien e-services, altså elektroniske ydelser, som f.eks.

-          levering og hosting af websteder,

-          fjernvedligeholdelse af software og hardware

-          levering og ajourføring af software

-          levering af billeder, tekst, musik, film og spil, samt fjernundervisning.

så er det korrekt, at fra 1. jan 2015 vil sælger skulle fakturere moms efter de regler der er gældende i det EU land, hvor den private person bor.

Spændende. Hvordan skal den moms så behandles af sælger - skal den ind til ex Frankrig for  fransk moms sats faktureret eller hvordan kommer det til at fungere - går ud fra at Frankrig i tilfældet vil ha fat i den privates betaling af fransk moms?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Der er to måder som bliver muligt. Registrering i hvert land og den enkle som er et system som SKAT vil stille til rådighed. Der indberettes alle beløb og SKAT står for fordelingen af moms til de øvrige lande.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46676
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Henrik Koudahl:
den enkle som er et system som SKAT vil stille til rådighed. Der indberettes alle beløb og SKAT står for fordelingen af moms til de øvrige lande.
lyder tåleligt for brugerne. Om det så omkostningsmæssigt "tjener" sig ind kan man vel spørge om - Retfærdighed koster - men er ikke altid så sjovt (rammer slet ikke mig så why bother) -. Tak for hurtigt svar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)