Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding skal overtag IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Hvis jeg har et IVS, som jeg godt kunne tænke mig at få ind i mig holding, er det så noget der nemt kan ordnes?
Har læst flere steder det var en fordel at gøre fra starten men hvad nu hvis IVS har kørt 4 mdr og gerne skulle op i holding ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

Det at sælge anparterne i dit IVS til dit holdingselskab er ret nemt. Det er spørgsmålet om det udløser skat, og netop derfor man siger, at det skal gøres fra start. Hvis Holding betaler dei mere for anparterne i forhold til det du stiftede IVSet for, så udløser det skat til dig personligt, og hvis du sælger for billigt, så udløser det også skat.

mvh

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 23:22

Tak for svaret :)

Hvis nu det ikke er muligt at gøre fra starten, findes der så er tidspunkt der er bedre end andet ? Mit ivs skal jo alligevel først spare op så det kan blive ApS så kan vel ikke gøre noget alligevel så længe det er ivs?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26

jo du kan godt skifte ejer på dit IVS fra dig til et selskab eller andet. Det ændrer ikke dit IVS forpligtelser i forhold til opsparing af kapital, men jeg mangler at forstå HVORFOR - rent teknisk lader det sig gøre og kan være foruftigt nok, men jeg synes det afhænger af hele konceptet om det er en god eller mindre god ide

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

ikke uenig med Andreas. Men spørgsmålet er om det er need to have eller nice to have. I det sidste tilfælde kunne det være en overvejelse værd at vente til du har kapital nok til at  omdanne til et aps. Den balance du på det tidspunkt anvender til at omdanne dit IVS til et aps, kan du også bruge til at lave en anpartsombytning og dermed danne dit holdingselskab.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)