I Dinero kan man ikke skrive beløb uden moms og det fungerer som regel fint. Jeg har dog forudbetalt for mobiltelefoni og der er ikke moms på. Den eneste mulighed jeg kan se er at registrere det på "Diverse uden moms", men jeg vil helst have, at det stå under "Telefoni". Hvad er jeres råd?
Lyder sjovt med tlf uden moms men i så fald lav ny konto med nummer 2
Ud fra en tankegang om at der er ikke er sket levering momsmæssigt. Så på en konto "Telefoni - Forudbetaling" uden moms. I takt med at den købte telefoni forbruges så debit telefoni i driften (konto med moms).....
Tak for det. Sjovt er det dog ikke, hvis du køber det hos Telmore, som kræver forudbetaling, fremfor at sende en regning til sidst. Det er også grunden til, jeg har skiftet til et andet teleselskab.
ja den metode gør jo momsbogføringen mere besværligt når det først skal ind på en konto (man sikkert selv må lave for den er nok ikke standard) for telefoni uden moms (eller forudbetalinger eller hvad man vil kalde den) og så skulle bogføre fra den over til en konto for telefoni med moms, når den virkelige regning kommer, men det er der jo ikke noget at gøre ved når nogen sender regninger på den måde