Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til intern linkstruktur på webshop med menu i "to dimensioner"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 30
Fra  SpeedyAutoparts ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har endnu ikke fundet en clean løsning på min interne link- og urlstruktur på min webshop.

Problemstillingen er to menuer som skal arbejde sammen.
Den ene er den klassiske kategori opdeling i tre lag. F.eks. Reservedele -> Bremsedele -> Bremseskiver
Den anden menu er bilmodeller i 4 "lag". Bilmærke -> Model -> Model specifikt -> Type (Honda->Civic->Civic EK4 Sedan->1,6 VTI)
Man skal altså kunne vælge bil og dernæst hygge rundt i kategori menuen for at se de produkter som passer til bilen.
Oven i hatten kan man i dag sagtens se kategorierne uden at have valgt bil. Her præsenteres produkterne til alle biler.

I øjeblikket bruger jeg en kombination af cookies og andet hekseri for at huske hvilken bil brugeren har valgt. Ikke ideelt.

Jeg har pt. seks hoved kategorier hvoraf kun to af dem indeholder bilspecifikke produkter. Altså på de fire andre er der ingen grund til at lave flere url'er for at huske hvilke bil folk har valgt. Og dog er det rart når brugeren vender tilbage til en bilspecifik kategori at der ikke skal indtastes bil igen.

Sikke et mareridt. Jeg har pt 961.659 indexerede sider hos Google.

I den ideelle version ville jeg gerne have en logisk url- og linkstruktur og kunne vise breadcrumbs uden at det bliver mærkeligt :)
Og selvfølgelig så få url'er som muligt uden brugbart indhold.

Urler som det ser ud nu:

Uden valgt bil. Produktliste

domæne.dk/{hovedmenu}/{sektion}/{menupunkt} 
F.eks.:
domæne.dk/reservedele/bremsedele/bremseskiver

Valgt bil. Bilspecific hovedmenu.
domæne.dk/bilmodeller/{bilmærke}/{simpel-model}/{specific-biltype}
F.eks.:
domæne.dk/bilmodeller/renault/twingo/19624-twingo-cn0_-1-2-16v

Valgt bil. Produktliste - Her vises produkter i den valgte kategori til den valgte bil.
domæne.dk/{hovedmenu}/{sektion}/{menupunkt}/{bilmærke}/{simpel-model}/{specific-biltype}
domæne.dk/reservedele/bremsedele/bremseskiver/renault/twingo/19624-twingo-cn0_-1-2-16v

Hvis du mener at have et godt bud på denne problemstilling hører jeg meget gerne fra dig. Jeg er selvfølgelig villig til at betale for hjælpen.

Url til webshoppen er at finde i min profil :)
Håber virkeligt der sidder en med den gyldne løsning! 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)