Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

priser på frosted glas folie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg er meget i tvivl om hvad det skal koste pr. m2 og opsætningen, har hørt det koster ca 170 kr. pr m2 og ca 1 timeløn til 450 kr. på 3-4 vinduer, eller hvor meget skal man regne med, der kan blive snak om mange vinduer

nogle der har nogle udregnings formler

hilsen

thomas

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:07

Det kan variere meget, afhængig af opgaven.

Hvis det er vinduer med "løs fuge", kan der være en del tilskæringsarbejde i det, hvis det skal blive rigtig flot. Hvis der er en helt lige og fast kant, og stykkerne dermed kan skæres til på mål, inden montering, er det væsentligt hurtigere at gå til.
Samtidig er "gamle" vinduer også altid fyldt med en masse snavs i kanterne, så når man vådmonterer, vil dette løbe ned ved kanterne, hvis man ikke bruger den nødvendige tid på at afrense ordentligt.

Din timepris er nok meget rigtig, og m2-prisen passer også meget godt, afhængig af hvilket type dusted folie der er tale om.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 19:32

hejsa

det er nye vinduer, eller meget nye vinduer og på kontorer  og glas døre så meget nemt at gå til, jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal sige af pris til at starte med.

da det er en som kan blive en mega kunde både på solfilm og folie af den ene og anden slags.

hvis man lige skal monterer på f.eks 2 døre og 2 vinduer vil du så sige en time eller to, og er der nogen der køre med en m2 pris inkl montering, da jeg ved og kender alle vinduer og de ser fine ud, tænker bare på om de vil give f.eks 300 kr pr m2 inkl montering så ved de altid hvad det koster, men er det for lidt hvis foliens pris er 170

har du stadigt dit skæreplotter til salg og evt hvad er det og evt hvad du har af folie, har ingen plotter endnu nemlig

thomas

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:15

Nu er jeg med...Det er dig der skal give en pris på det? Troede at det var fordi at du selv skulle have det lavet.

Altså, jeg ville aldrig give pris udfra m2, da da du dermed har "fastlåst" dig selv, prismæssigt.
Du skal også tænke på at rullebredden på eks dusted folie er fast (indenfor de gængse standarder), men at rude-bredden kan variere meget. Altså vil der være et varierende spild, og den omkostning er du nødt til selv at afholde, hvis du bare har givet en fast m2-pris. 
Bare som eksempel kan man meget hurtigt have et spild på 40%, hvis ruden ligepræcis er en smule bredere end rl.b./2. 

Så aldrig give en fast-kalkuleret pris. Giv et overslag, hvor du tager højde for at der også er spild, kørsel, rengøring, affedtnings-midler osv 
Hvis der eks kommer en nist i folien, skal du også prismæssigt være sikret, så du bare udskifter det stykke uden at diskuttere med kunden....Noget du ikke har mulighed for, hvis du bare ligger lige på grænsen.

Jeg kan ikke sige hvor hurtig DU vil være om det, for det kommer helt an på hvor meget du har lavet af den slags. Hvis du har lavet over de 100 ruder, så er du ved at have en hastighed hvor du er "din timeløn værd", men hvis det tager en halv time pr lille rude, så er det selvfølgelig begrænset hvad man kan tage i timen, da man også skal medregne "lærepenge" i tiden.

Ja, plotteren er desværre solgt, og folien ligeså...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)