Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge en cd fuld af links? For bitcoins uden skat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg køber en cd med videresalg for øje, og denne cd indeholder links til en lang række sites der tilbyder software gratis (som jeg tror der er en del købere til). Kan jeg så have nogen risiko som sælger af en cd, hvis nogen af disse firmaers software produkter er ulovligt markedsført, kopier, hackede ect?

Hvis jeg køber et større antal (evt. til markeder) er der så nogen risiko for at tolden tager dem? (husk det er kun links)

Løber mine kunder nogen risiko? Har de noget ansvar for det de downloader fra en webside der ser legitim ud?

Så vidt jeg kan se ser sitesne ærlige ud (det er ikke fildelingstjenester). Men omfanget af free software er så stort at hverken jeg eller kunden har en jordisk chance for at vurdere alt.

Man skal ikke betale skat af bitcoin gevinster, betyder det at jeg kan lave en webshop i udlandet under TOR og sælge denne cd for bitcoins uden at blive beskattet, og i princippet uden at man kan tilbageføre et krav mod mig. Jeg leder ikke efter en metode til at bryde loven, men jeg vil helst undgå risiko. Kan jeg slippe for regnskab, moms og alt det der? 

Det vil jo i så fald åbne nogle nye muligheder...også for andre

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13

Mr. A:

1

Hvis jeg køber en cd med videresalg for øje, og denne cd indeholder links til en lang række sites der tilbyder software gratis (som jeg tror der er en del købere til). Kan jeg så have nogen risiko som sælger af en cd, hvis nogen af disse firmaers software produkter er ulovligt markedsført, kopier, hackede ect?

2

Hvis jeg køber et større antal (evt. til markeder) er der så nogen risiko for at tolden tager dem? (husk det er kun links)

3

Løber mine kunder nogen risiko? Har de noget ansvar for det de downloader fra en webside der ser legitim ud?

4

Så vidt jeg kan se ser sitesne ærlige ud (det er ikke fildelingstjenester). Men omfanget af free software er så stort at hverken jeg eller kunden har en jordisk chance for at vurdere alt.

5

Man skal ikke betale skat af bitcoin gevinster, betyder det at jeg kan lave en webshop i udlandet under TOR og sælge denne cd for bitcoins uden at blive beskattet, og i princippet uden at man kan tilbageføre et krav mod mig. Jeg leder ikke efter en metode til at bryde loven, men jeg vil helst undgå risiko. Kan jeg slippe for regnskab, moms og alt det der? 

1

ja  du er som sælger 100% ansvarlig hvis du sælger noget der er hacket eller stjålne links

2

ja - told skal ta dem hvis de er til videresalg og du ikke er CVR registreret med importregistrering som er lovpligtig for al import fra uden for EU til videresalg http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Ja dine kunder vil hvis de downloader pirat materiale ha ansvaret også

4

dit problem som sælger skal du vurdere alt, uvidenhed om ægthed er ikke noget der betyder noget

5

Ja - du er skattepligtig af indtægten. Bitcoin er kun fri for skat for privates gevinst på selve kursudviklingen - ligesom de ikke har fradrag for tab på kursen. Sælger man i bitcoin er man skattepligtig af indtægten ud fra kursen på salgsdagen og du skal føre regnskab fuldt ud og leve op til momsregler hvis du kan forvente at sælge for 50.000 kr på 12 mdr

sorry

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 12:17

Tak for svar, havde måske heller ikke forventet det var så let...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Cookie - John Hannover:
Bitcoin er kun fri for skat for privates gevinst på selve kursudviklingen - ligesom de ikke har fradrag for tab på kursen. Sælger man i bitcoin er man skattepligtig af indtægten ud fra kursen på salgsdagen

Det er ikke lovligt at fakture i bitcoins alene. Du skal bogføre på baggrund af en godkendt valuta. Hvad du så gør med dine bitcoins er din egen sag. Det hører efter skatterådets opfattelse til din private sfære. Gevinst skattefrie og tab intet fradrag.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

Henrik må han fakturere i dkk men skrive at betaling kan ske i bitcoin til dagskurs (han tager så valuta risiko men hvad med bogføringen - skal den så ske til DKK og så må tab eller gevinst når betalingen kommer i bitcoin bare være renskabet uvedkommende oder?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Cookie - John Hannover:
Henrik må han fakturere i dkk men skrive at betaling kan ske i bitcoin til dagskurs

Ja, det må han godt. Regnskabet skal baseres på dkk og risikoen på udsving i bitcoins er hans egen. Argumentet for SKAT er at regnskab/fakturering skal ske med angivelse af en godkendt valuta og at en videre kovertering til bitcoins ses som et udtryk for en privat interesse og ikke er forretningsmæssigt begrundet.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:24

Mr. A:

Vi lever i 2014 !! Hvem køber cd´ere?

Lav da dit eget linkkatalog og hvis du mener det er penge værd, så sælg det på en webside som download eller lav en app der søger i katalog. Men undersøg markedet først, for den slags var det vi andre gjorde for 20 år siden....

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 19:39

Altomargan.dk - Jan:
Vi lever i 2014 !! Hvem køber cd´ere?

Det er naturligvis ikke lige det jeg ønsker, der er jo ingen grund til at gå i detaljer om min ide når jeg kan formulere det på denne måde, og stadig bruge svarene...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)