Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slip for at betale patentafgift på din software: Stem nej til fælles EU patentdomstol

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 26
Fra  helseudsalg.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Jeg stemmer nej til den fælles EU-patentdomstol på søndag, fordi EUs patentkontor allerede har godkendt patenter på software og gener. F.eks. er en indkøbskurv til netbutikker, stavekontrol og anden nyttig software blevet patenteret, hvilket kan gøre livet hårdt for softwareleverandører, også udbydere af netbutikker. Hvis den fælles EU patentdomstol kommer til, så kan det for alvor gribe om sig og gøre software meget bekosteligt, når der skal betales licens til patenthavere for alskens små programmer, som vi anvender til daglig. Stem nej, hvis du vil være fri for amerikanske tilstande med en uoverskuelig mængde af patenter og retssager. Ifølge Dansk lov er patenter på gener og software ikke tilladt, så du vil ikke blive retsforfulgt for at bruge "patenteret" programkode eller for at dyrke "patenterede" grøntsager. Jeg har sat opfordringen til at stemme nej på forsiden af min netbutik og i mit seneste nyhedsbrev for at sprede budskabet. Jeg håber, at mange af jer Aminoer vil bidrage til at sprede budskabet, så vi ikke bliver underlagt den fælles EU-patentdomstol i Danmark.

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Niels Christensen:

Jeg stemmer nej til den fælles EU-patentdomstol på søndag, fordi EUs patentkontor allerede har godkendt patenter på software og gener. F.eks. er en indkøbskurv til netbutikker, stavekontrol og anden nyttig software blevet patenteret, hvilket kan gøre livet hårdt for softwareleverandører, også udbydere af netbutikker. Hvis den fælles EU patentdomstol kommer til, så kan det for alvor gribe om sig og gøre software meget bekosteligt, når der skal betales licens til patenthavere for alskens små programmer, som vi anvender til daglig. Stem nej, hvis du vil være fri for amerikanske tilstande med en uoverskuelig mængde af patenter og retssager. Ifølge Dansk lov er patenter på gener og software ikke tilladt, så du vil ikke blive retsforfulgt for at bruge "patenteret" programkode eller for at dyrke "patenterede" grøntsager. Jeg har sat opfordringen til at stemme nej på forsiden af min netbutik og i mit seneste nyhedsbrev for at sprede budskabet. Jeg håber, at mange af jer Aminoer vil bidrage til at sprede budskabet, så vi ikke bliver underlagt den fælles EU-patentdomstol i Danmark.

Det ville da være en katastrofe hvis dette ville ske, alt ville jo gå i stå hvis netbutikker osv ikke længere kan eksistere pga nye udgifter til en licens...

Mvh Daniel

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hele aftalen om patentdomstolen, hvordan den skal virke, hvor og med hvem, er slet ikke forhandlet færdigt. Dvs vi skal stemme om noget hvor vi ikke har en jordisk chance for at vide hvad det indebærer at stemme ja til projektet.

Derfor skal vi alle stemme nej.

Vi har altid muligheden for at tiltræde senere, hvis det viser sig at den endelige aftale er spiselig.

Stemmer vi ja - fanger bordet.

Iøvrigt er det fakta at alle sofavælgerne stemmer JA, da der skal 30% af alle stemmeberettigede skal stemme nej, for at forslaget bliver forkastet i DK. Så op af sofaen og ned at stemme på søndag.

Nej - Nada - Nix - Nein - Njet

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 19:59

Generalt er EU skadeligt for Danmark da de rige lande jo er med til at støtte de mindre rige lande, og vi i dejlige Danmark er et rigt land :)

Jeg kan se fordele ved hele EU men jeg kan sørme også se ulæmper og dem er der mange af.. men er der ikke fordele og ulæmper ved alt her i livet ? Prøv for sjov at kigge på 2. verdenskrig og Hitlers kort over det 3. rige og så kigge på EU idag der er en uhyggelig sammenligning,

Mvh Daniel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)