Jeg stemmer nej til den fælles EU-patentdomstol på søndag, fordi EUs patentkontor allerede har godkendt patenter på software og gener. F.eks. er en indkøbskurv til netbutikker, stavekontrol og anden nyttig software blevet patenteret, hvilket kan gøre livet hårdt for softwareleverandører, også udbydere af netbutikker. Hvis den fælles EU patentdomstol kommer til, så kan det for alvor gribe om sig og gøre software meget bekosteligt, når der skal betales licens til patenthavere for alskens små programmer, som vi anvender til daglig. Stem nej, hvis du vil være fri for amerikanske tilstande med en uoverskuelig mængde af patenter og retssager. Ifølge Dansk lov er patenter på gener og software ikke tilladt, så du vil ikke blive retsforfulgt for at bruge "patenteret" programkode eller for at dyrke "patenterede" grøntsager. Jeg har sat opfordringen til at stemme nej på forsiden af min netbutik og i mit seneste nyhedsbrev for at sprede budskabet. Jeg håber, at mange af jer Aminoer vil bidrage til at sprede budskabet, så vi ikke bliver underlagt den fælles EU-patentdomstol i Danmark. |
Niels Christensen:Jeg stemmer nej til den fælles EU-patentdomstol på søndag, fordi EUs patentkontor allerede har godkendt patenter på software og gener. F.eks. er en indkøbskurv til netbutikker, stavekontrol og anden nyttig software blevet patenteret, hvilket kan gøre livet hårdt for softwareleverandører, også udbydere af netbutikker. Hvis den fælles EU patentdomstol kommer til, så kan det for alvor gribe om sig og gøre software meget bekosteligt, når der skal betales licens til patenthavere for alskens små programmer, som vi anvender til daglig. Stem nej, hvis du vil være fri for amerikanske tilstande med en uoverskuelig mængde af patenter og retssager. Ifølge Dansk lov er patenter på gener og software ikke tilladt, så du vil ikke blive retsforfulgt for at bruge "patenteret" programkode eller for at dyrke "patenterede" grøntsager. Jeg har sat opfordringen til at stemme nej på forsiden af min netbutik og i mit seneste nyhedsbrev for at sprede budskabet. Jeg håber, at mange af jer Aminoer vil bidrage til at sprede budskabet, så vi ikke bliver underlagt den fælles EU-patentdomstol i Danmark.
Det ville da være en katastrofe hvis dette ville ske, alt ville jo gå i stå hvis netbutikker osv ikke længere kan eksistere pga nye udgifter til en licens...
Mvh Daniel