Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beløbet angående tabt på unoterede aktier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter :-)

min Aps blev officielt konkurs i 2012. Har nu fået at vide, at man kan få fradag i personlig indkomst for tabt af unoterede aktier.

Mit spørsmål er om hvilke beløb skal jeg skrive på rubrikken 67 til skat? Jeg havde indskudt i aps 2310000 kr,-. Er det beløb, eller underskud på virskomheds regnskab inden lukning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17

dit aps skal jo lave regnskab og indberette det helt normalt og der udfyldes jo selskabsselvangivelse for resutatet/tabet

Tabet i aktieindkomst er så din personlige selvangivelse og hvis dit indskud var 213.000 kr og lukningen af selskabet viser, at du får 0 kr tilbage i aps kapital, så er det beløbet til fradrag i 67 - men du skal jo ha papir på tabet om du vil, fra lukningen

Jeg ville normalt anbefale en revisor med ind over en lukning - men det er jo ikke et krav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 09:00

Hej john, tak for svaret. Jeg har dokumentation på alt. Et lille spørgsmål til. Denne fradrag vil blive større end min nuværende indkomst. Hvordan fungerer det så? Bare ærgeligt? Det jeg mener er, at det fradrag gælder kun 1 år, eller bliver det overførst til flere år. På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

det overføres bestemt til næste år mig bekendt når det er som person du har fradrag for tab på aktieindkomst - men vil du være sten sikker så spørg skat 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Cookie - John Hannover:
det overføres bestemt til næste år mig bekend

Jeps først modregnes i egen skat og så i evt. ægtefælles skat. Hvis noget skat tilbage så overføres det efter samme opskrift i de følgende år.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)