min Aps blev officielt konkurs i 2012. Har nu fået at vide, at man kan få fradag i personlig indkomst for tabt af unoterede aktier.
Mit spørsmål er om hvilke beløb skal jeg skrive på rubrikken 67 til skat? Jeg havde indskudt i aps 2310000 kr,-. Er det beløb, eller underskud på virskomheds regnskab inden lukning
dit aps skal jo lave regnskab og indberette det helt normalt og der udfyldes jo selskabsselvangivelse for resutatet/tabet
Tabet i aktieindkomst er så din personlige selvangivelse og hvis dit indskud var 213.000 kr og lukningen af selskabet viser, at du får 0 kr tilbage i aps kapital, så er det beløbet til fradrag i 67 - men du skal jo ha papir på tabet om du vil, fra lukningen
Jeg ville normalt anbefale en revisor med ind over en lukning - men det er jo ikke et krav
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej john, tak for svaret. Jeg har dokumentation på alt. Et lille spørgsmål til. Denne fradrag vil blive større end min nuværende indkomst. Hvordan fungerer det så? Bare ærgeligt? Det jeg mener er, at det fradrag gælder kun 1 år, eller bliver det overførst til flere år. På forhånd tak
det overføres bestemt til næste år mig bekendt når det er som person du har fradrag for tab på aktieindkomst - men vil du være sten sikker så spørg skat
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER