Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af betaling mellem to kunder og indberetning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvordan er reglerne ift. indberetninger til skattevæsenet, hvis man modtager håndterer betalingen mellem to parter?

Hvis man eksempelvis lavede en dansk udgave af Etsy eller lignende, hvor kunder kunne handle en give vare med hinanden. Hvis al betaling foregik på siden også - altså at vi håndterede betalingen med fuldt betalingssystem - så synes jeg at have hørt, at det stiller nogle andre krav til indberetningen til skattevæsenet, end hvis de bare betalte et månedligt beløb for at bruge siden, og derefter selv håndterede betalingen internt, uden om virksomheden.

Er det korrekt forstået at man skal indberette noget ekstra, hvis man håndterer betalingen?

Det er lidt kringlet at få forklaret, men jeg håber at det giver mening.

På forhånd tak!

De bedste hilsner

Mark andreasen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Jeg tror ikke umiddelbart, at det er SKAT, som er den største udfordring i din idé. SKAT har ikke umiddelbart noget, som ekstraordinært regulerer det område.

Men jeg tror, at der er andre "tilsyn", som kunne være interessante, eks. Finanstilsynet. Da du skal modtage og opbevare andre folks penge, så vil jeg næsten tro, at du kommer ind under en form for bankdrift, hvilket kan betyde, at du skal stille betydelig sikkerhed (i millionklassen) for dine aktiviteter.

Nu er det bare mit gæt, og da der ikke er andre som har svaret dig, så er mit input jo bedre end ingenting.

Prøv selv at læse mere her (Lovsamling på Finanstilsynets hjemmeside):
https://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Lovsamling.aspx

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg takker og bukker for svaret!

Det lyder umiddelbart som om det kræver lidt flere penge i opstart end jeg havde regnet med, men jeg vil lige læse det igennem og se, hvad StartVækst giver af svar.

Tak for svaret og rigtig god weekend!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)