Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig sin betaling?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Lad os sige man driver et konsulentfirma, hvor man rådgiver folk til at vælge det rigtige produkt samt forhandler prisen for dem.

Lad os blot tage som eksempel en IT-konsulent som hjælper kunderne til at finde brugte computere/nye computere. Finder kunden en de kan lide, så hjælper IT-konsulenten gennem hans "know-how" med at presse sælgers pris så kunden opnår en besparelse.

MEN, hvordan sikre han sig at han får sine penge for servicen? Kunden kan jo i princippet til hver en tid selv tage kontakt til sælger, efter at prisen er handlet ned, og sige han ønsker at købe til samme pris som IT-konsulenten, hvorved han jo så vil "spare" salæret.

Varen som der i det reelle tilfælde sælges, skal ses/prøves i virkeligheden, så kunden vil i størstedel af tilfældende, komme ud og møde sælger. Derfor er der ikke mulighed for at holde sælger "skjult" og blot oplyse info om produktet og så handle gennem dem. Kunden skal selv betale sælger og derefter (eller inden) konsulenten.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 18:04

Hej

Jeg ville søger for at få noget betaling upfront, når du går igang med det opsøgende arbejde og så resten af beløbet inden kontakt oplysningerne til sælger frigives. ..

vh
Tim

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 12:55

Tim Ulrichsen:

Hej

Jeg ville søger for at få noget betaling upfront, når du går igang med det opsøgende arbejde og så resten af beløbet inden kontakt oplysningerne til sælger frigives. ..

vh
Tim

Hej depositum er der også, men jeg kan ikke kræve "slut"-betaling før handelen er gennemført. Folk skal jo ikke betale for servicen hvis det ikke fører til køb for dem. I hvert fald efter mit koncept. 

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 09:00

Ingen som kan hjælpe? Der må da være andre som yder services af nogenlunde samme karakter/koncept?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)