Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis telefon med abonnement enkelmand virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er blevet kontaktet af 3, de vil meget gerne have at jeg tegner et abonnement hos dem, og tilbyder at give mig en telefon gratis oveni.  Har kigget på deres tilbud, og det ser ud til at der står i regningen at jeg betaler 180 per mdr.

Mit spørgsmål er så angående moms og skat, da jeg har hørt at det er lidt forvirrende omkring køb af telefon, noget med et beløb på 2500 kr jeg skal ligge oveni mit abonoment om året eller sådan noget. 

Mit firma er stadig meget nyt og har ikke nogen kunder endnu, så ved ikke hvor meget mit erhvervs abonnement bliver brugt til erhverv til at starte med. 

Telefonen skulle have en værdi på 5,500 kr (siger de) men hvis jeg får den gratis, hvordan fungere det så sammen med de andre skatte regler ? 

PS: Hvordan fungere loven hvis jeg nu af en eller anden grund bliver nødt til at stoppe mit erhvervs abonnement pga nedlæggelse af firma fx. Er det så simplet at moms bare bliver smidt oveni eller er der andre ting jeg skal vide ? 

M.v.h Martin Jørgensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36

hvis det er et firmaabbonement så må det vel fremgå med de 180 kr og ja så skal du lægge 2600 kr (for 2014) på din skattepligtige indtægt og jo samtidigt betale de 180 kr i firmaet hvor du så har fradrag, så samlet koster det ca de 2.600 kr for dig om året at ha den uanset hvad.

Jeg synes tilbuddet lyder lidt spøjst og nok kan inkludere en ganske lang binding oven i for den nye telefon

Ja hvis du ikke tager den over firmaet kommer momsen oven i og tager du den via selskabet skal momsen deles hvis du bruger den firma/privat. Du kan kæse om det hele ret let her;

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html   

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cloned:

Mit firma er stadig meget nyt og har ikke nogen kunder endnu, så ved ikke hvor meget mit erhvervs abonnement bliver brugt til erhverv til at starte med. 

Det er ligegyldigt, om du tegner et privatabonnement, eller et erhvervsabonnement. Det skal bogføres på samme måde i firmaet.

Momsen kan kun fradrages for den erhvervsmæssige andel af dit forbrug, og da du ikke kommer til at bruge dit telefonabonnement ret meget i firmaet, så kan du kun få 0-5% (antaget) af momsen udbetalt i firmaet, mens resten fradrages i skatten, mod at du beskattes af fri telefon (de 2.600 kr. årligt).

Hvis dit erhvervsforbrug stiger i fremtiden, så kan du selvfølgelig få en større andel af momsen udbetalt.

Cloned:

Telefonen skulle have en værdi på 5,500 kr (siger de) men hvis jeg får den gratis, hvordan fungere det så sammen med de andre skatte regler ? 

Det er ligegyldigt, at du får telefonen gratis. Den vil være firmaets ejendom, så længe du lader firmaet betale regningen for abonnementet.

Hvis du en dag vælger at lade telefonen overgå til privat, så skal du købe telefonen til den samme pris, som du ville have solgt den til en uvildig 3. parson for, og du er også forpligtet til at betale moms af denne handel.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)