Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrenceklausul ved fyring egne kunder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ

Kunne godt tænke mig vide om nogle kender reglerne angående fyring og konkurrenceklausuler

Kan en vognmandsvirksomhed som har fyret mig (fyringen kom fordi jeg brugte et andet vognmandsfirma til køre en af mine kunder fordi det firma jeg var ansat i havde brændt kunden af 5 gange)Kan mit gamle firma nægte mig i køre for den kunder jeg havde med ind i selvskabet efter de har smidst mig ud- ??

Har osse en del andre kunder som de mener de har retten til som jeg som sagt havde med ind.Kan de osse nægte mig køre for dem.

Kunderne er villig til underskrive for bevise jeg kørte for dem før jeg startede hos firmaet jeg er fyret fra.

Kan jeg kræve erstatning da jeg nu er fyret og de har taget mine kunder og jeg da ikke kan tjene penge ??

Håber på et seriøst svar 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du været ansat (lønmodtager) eller tilknyttet som underleverandør (selvstændig), det fremgår ikke helt klart.

Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var/er selvstændig vognmand som hr lejet mig ind i et selv skab lidt aller 3x34 og mini trans hvor man er andelshaver i selvskabet men med 2 med opsigelse.I min kontrakt skriver de at de har ret til nuværende og samt eksisterende kunder men nu det jo dem som har smidt mig ud fordi de har brændt min kunde af 5 gange og jeg så er nød til hyre et andet selvskab for ellers mistede jeg kunden.Kunden har efter følgenmde sagt de aldrig vil se en bil fra det firma jeg kørte i mere.De har sådgar været s frække give et bud på kørslen til trods for de saom sagt har brændt kunden af 5 gange.Det har kunden afvist og sagt de vil have mig til køre for dem.mit da værende firma giver mig så en bøde på 100,000kr fordi jeg dagen etfter mig bortvisning kører for kunden.Efterfølgende sætter de bøden ned til 25000kr hvis jeg acceptere aldrig køre for deres kunder igen

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jimmy. 
Jeg tror, du skal slappe helt af.
- de har selv opsagt dig og efterfølgende idømt dig en "bøde", som de så selv nedsætter til 25000, hvis du accepterer aldrig at køre for deres kunder igen...?
Hvis de først smider dig ud p.g.a af din lille forseelse og derefter vil afskære dig fra en indkomst, så er det dem, der skal betale dig og ikke omvendt, det er
en såkaldt konkurrenceklausul. Hvis du selv havde brudt med dem, var det en helt anden sag, men det har du ikke, det er dem der afbryder med dig.
De kan måske prøve at påstå "kontrakt misligholdelse", men den tror jeg ikke de kommer langt med på baggrund af hvad du refererer, fordi det er dem der sætter dig i en situation, hvor du kan miste en kunde, så det er et stort spørgsmål, om det ikke:
- i første omgang er dem, der misligholder kontrakten, 
- og, fordi de selv tager beslutningen om at afbryde samarbejdet straks og ikke med den (2 ?) måneders opsigelse du har krav på, egentlig har ret til kompensation for det?

Snak med en advokat: jeg ville stille modkrav om økonomisk kompensation med den påstand at de uretmæssigt har brudt kontrakten. Og selvfølgelig at hvis de på baggrund af den uretmæssige "fyring", osse en kompensation for den tid de fremover vil afholde dig fra at køre for bestemte kunder.

Men få en advokat med fra NU, så går det meget nemmere, det er mit råd. 
     
 
 

Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

De mener fordi jeg har opsøgt deres kunde (KUNDEN VIL IKKE BRUGE DEM SÅ KAN DET ALDRIG BLIVE DERES KUNDE) dagen efter min fyring (tog foto af mig) at så mener de i henhold til konkurrenceklausulen at jeg brudt konkurrence klausulen og har ret til give mig en bod.I kontrakten står der godt nok de har ret til alle eksisterende kunder samt efterfølgende stiftede kunder.de binder jo en på hænder og fødder.som jeg sagde til dem så har i jo taget jer godt betalt for man køre for dem og reklamere for dem.alle de kunder jeg køre for er kunder jeg havde fra før jeg startde i det her firma der nu har smidt mig ud.det helt vildt.havde de ikke brændt kunden af 5 gange havde jeg aldrig brugt et andet selvskab til hjælpe mig

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden har betalt til dem så er de kunde der.

Dine kontraktuelle forhold er meget vanskelige at udtale sig om - der er kundeklausuler/konkurrenceklausuler mv og typisk skal de ikke betale dig for at fastholde dem hvis du BERETTIGET er blevet afskediget for illoyalitet.

Om du har været illoyal og om fyringen er berettiget er i nok ikke helt enige om - er fyringen uberettiget så har du krav på erstatning og kompensation for konkurrenceklausuler mv.

Du er nok nødt til at finde en med de rette juridiske striber på skuldrene for at få et svar som du kan bruge til noget. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)