Jeg er ved at starte en virksomhed, da jeg skal importere mobil tilbehør fra Kina og sælge på markeder.
Når jeg skal registerer mit firma bliver jeg i tvivl om hvilken branche jeg skal vælge. Det tætteste jeg kommer er - detail handel - varer fra stadepladser.
Men er jo netop på stadepladser jeg vil sælge.
Er der nogen der ved hvilken branche jeg skal vælge.
Spg til import. Jeg ved jeg skal importør registreres, og når jeg har købt til privat brug plejer dhl at stå for fortoldning og tager et pænt gebyr.
Vil regne med de fortsat gør dette når jeg bestiller. Kan jeg undgå dette og selv stå for det eller skal jeg lade det være.
Inde i tariffen hvor man kan se toldsatster og koder. Der har jeg svært ved at finde både covers og opladere osv.
Nogen der kan fortælle mig hvordan søgningen fungere.
Fandt ud af at det var den med handel af varer fra stedepladser osv :) så det er hermed gjort..
Jeg har valgt i import at varene ikke tages i brug med det samme og jeg fortolder selv inden for de første 5 hverdage efter modtagelse. dette betyder vel at de bør gå igennem told og jeg har pligt til at fortolde dem inden for 5 hverdage og de så herefter kan tages i brug?
Hej Chrchrx2, Jeg vil gerne hjælpe dig med importen såfremt du sender mig en privat besked.
Skulle du syntes det er et uoverskueligt arbejde at importere selv så tilbyder vi lige nu nogle gode priser på iPhone tilbehør. Se mere på www.kjaertrading.dk
Mvh. Kristoffer Kjær
http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.
Jeg sender dig en privat besked snarest så jeg kan få hjælp til hvilke formularer osv jeg skal udfylde..
Kigger din side ud.
Kan se jeg har fejlet i fortoldning skulle ikke have valgt den med 5 hverdage tror jeg. men skulle have valgt direkte fortoldning. så den må jeg ændre når virksomheden godkendes.