Har ens bouncerate og session-duration på ens hjemmeside nogen effekt på ens placering på Google? Jeg mener fx. hvis man ligger nummer X på et søgeord. Man får så dernæst optimeret sit site. Og ens bouncerate falder markant og folk bliver længere på siden. Vil man så få flere "point" af Google? Hilsen Johnni |
Ifølge Google bruger de ikke data fra Analytics til at bestemme din placering på en søgning, så det ser vi lige bort fra.
Men forestil dig følgende:
- Du søger på google.dk efter "plæneklipper"
- Besøger en af siderne, og vender hurtigt tilbage til google.dk og søger igen.
Vil det ikke være et godt tegn til Google at den side du besøgte ikke havde det du søgte, altså er siden ikke interessant i forhold til søgningen "plæneklipper"?
Tro mig når jeg siger at bounce og time-on-site har indflydelse på dine placeringer.
MEN nu skal du ikke lave en side der indlæser langsomt for at holde brugeren på siden, det måler de selvfølgelig også, og det har også indflydelse på vurderingen af dit site.