Tænk på dit tema som en skabelon... Dine indlæg, sider og alt andet er bare fyld. Dit tema fortæller hvordan din artikel skal se ud. Hvis du skifter temaet, er det det eneste du ændrer faktisk bare farver, skrifttype, og så om logo'et skal stå til højre eller venstre... Det ændrer ikke noget ved indholdet... Dog kan nogle temaer være dårligt kodet, og indeholder to gange <h1> overskrifter eller lignende. Men langt de fleste temaer har ikke den slags fejl, og burde derfor betyde intet i forhold til Google.... Og dog! Google er blevet så intelligent nu, at den faktisk kan se hvad der er synligt på skærmen når du indlæser siden. Og tillægger det stor værdi, så lad os forestille os at dine gamle sider bestod af en minemal menu, på 20 pixels høj, og resten ren artikel tekst, og det nye tema bestod af en menu på 100 pixels, en slider på 500 px og en reklame blok på 300 px... Så ville der ikke være ret meget tilbage af din artikel i det "synlige" felt... Dette ville kunne påvirke dine søgeresultater. Men - Det er begrænset hvor meget det påvirker, så at skifte tema er lidt som at tage en hvid T-shirt på om mandagen, og dagen efter skifter du til en rød... Resultatet er det samme, du ser bare lidt anderledes ud. |
Anders Toft Braun:Når jeg nu skifter tema, så hvis i kigger på min hjemmeside: Håndvægten.dk
Forsiden er en mega vigtig SEO artikel. Men det er jo forsiden.. Ryger den også med i det nye tema?
Det gør den, ja. Du kan evt prøve at køre din side over på en localhost og se hvordan tingene ser ud når du indsætter dit nye tema :) Så er du sikker på intet går skævt, når du står foran din rigtige launch. Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at skrive til mig :-)
Mvh,
/Jakob