OK Martin, jeg vil forsøge at summere helt kort op - en egenskab jeg ikke er god til, indrømmet!: 1. Jeg er ked af hvis jeg har trådt dig over fødderne. Det har ikke været min intention. Jeg kan godt forstå at du bliver frustreret over indlæg som mit. For det første ANER jeg virkelig ikke meget om hverken dig eller dit engagement i Amino. Skal jeg være hudløs ærlig, så har jeg - indtil dit bidrag i debatten - udelukkende opfattet Amino som en is kold pengemaskine. En forretning sat i søen for at lave penge. Jeg går heller ikke over i Netto og takker dem, når jeg brugt mit Dankort der. Men jeg kunne måske finde på at klage over at der er for lange køer. Der ligger i os alle en grundlæggende irritation over dem som tager vores penge. I mit tilfælde har jeg ikke brugt penge hos dig endnu, men jeg har set en masse reklamer (hvilket jo også gør mig til bidragsyder). Og så tænker jeg måske, at "Mr. Høj i Hatten i sin bil" har så meget succes, at han må være så resistent og ikke have brug for ros. Jeg er selv ny i iværksætteriet, og havde jeg startet min forretning tidligere, havde jeg måske fået en indsigt i dit engagement og dine gode intentioner. Jeg forstår godt at det er træls kun at høre på brok, brok, brok, hvis man har forsøgt at skabe noget til glæde for andre. Det kender jeg, bedre end nogen anden. Uanset hvor professionel og iskold business mand man er, vil man gerne have et klap på skulderen og noget ros en gang imellem. Og med et fornyet syn på dig og dit engagement i Amino, så forstår jeg nu din reaktion og din frustration. Jeg lover dig, Martin, når vi en gang ses, så giver jeg en fadøl og et klap på skulderen (eller et klap bagi) - alt efter hvad du helst vil have. 2. Jeg ser en fremtidig udfordring for Amino, da annoncørerne ønsker at tjene penge på deres visninger (ROI), og de mange unge - som endnu har 5-10 år før deres drømme reelt set begynder at røre på sig - ikke er potentielle kunder. Og lad os være ærlige, de fleste annoncører bruger ikke annoncerne til at opnå en usikker gevinst om 5-10 år. 3. Jeg kom med et helt konkret forslag: Lav en afdeling for Amino-brugere U21. Med så mange brugere og den store succes du har skabt, er der brug for segmentering. Du kan ikke skabe en natklub på strøget, hvor du forventer at alle gæster kommer fra nær og fjern, i alle aldersgrupper og alle sociale lag. Der kommer måske mange gæster den første tid for at se hvad det er for noget. Men efterhånden vil gæsterne i natklubben søge hen hvor de føler, at de møder flere ligesindede, eller hvor de har bedre chance for at nedlægge et bytte. Dette er ikke en social adfærd jeg har opfundet i en hashrus. Jeg synes at denne fremstilling af situationen er helt reel og på sin plads. 4. Ved at segmentere brugerne og indlæggende er jeg overbevist om, at brugerne vil deltage mere aktivt i debatterne, og flere vil kunne gøre brug af det fantastiske værktøj som AMINO er, og kan blive. Jeg tror, at det jeg reagerer så stærkt på, Martin, er at jeg ser så meget mere potentiale i Amino, og at jeg ser at AMINO kunne være endnu mere, end det er i dag. Og hvis der er et hul i det Europæiske marked, hvorfor så begrænse Amino til lille forkølede Danmark? Dette, Martin, er ikke en tommelfinger ned til dig og Amino, som jeg opfatter at du har læst det som. Dette er et mega thumbs up. Hvis en person kom til mig og sagde "hold da kæft mand hvor har du skabt grobund for et fedt koncept - bare synd at du ikke tager det helt til himlen", så ville jeg blive glad. 5. Flere brugere i debatten her har ytret, at det er svært at selektere i blog-indlæggene. Lad dette inspirere dig til at man fx kan skabe et "stream" eller et dashboard, hvor man kun fx ser emner som indeholder XXXX metatag. Når jeg vælger rullegardinet kommer jeg hen på en ny side, som er langt mere uoverskuelig. Jeg kan godt lide det "feed" jeg får på forsiden og den måde feedene er præsenteret. Problemet er bare, at der er for meget rod. Lad dig inspirere af alt fra LinkedIN, Facebook og Twitter - "hvordan gør man en masse indlæg, data og information så let overskuelig for brugeren som mulig". Og med 100.000 brugere kan jeg jo ikke blokere individuelt for brugere. Det ville tage en krig. Måske bør du også kigge på, om stjerne-givningen er god nok, som den er i dag? Hvad med en rating på, hvor god du er til at hjælpe nystartere? En rating på, hvor kvalificerede svar du giver til seriøse spørgsmål? Forstår du, hvad jeg mener? 6. At jeg søger mere "seriøs" kontakt betyder ikke døden for min hjælp til nystartere. Det betyder, at jeg vil få mere gavn af Amino, og givet vis også bruge Amino mere aktivt. Endda vil jeg synes at det er mere spændende og sjovere, hvis jeg følte at jeg rent faktisk KUNNE bidrage. Jeg mener - jeg vil SUPER gerne hjælpe nystartere. Og selvom Volt og Lund mener at jeg er en komplet idiot som faldt i gryden med svampe som lille, så har jeg rent faktisk noget at byde på. Dog har mistet lysten og engagementet til overhovedet at åbne disse nye indlæg. Jeg bruger en hel del tid på velgørende arbejde. Og jeg ville gerne hjælpe nystartere. Men der er bare så mange som - vil jeg kalde det - MISBRUGER folks tid, tillid og evner, ved at oprette en masse spørgsmål inden de så meget som har gjort sig én eneste tanke inden. Der ER for mange useriøse indlæg. Og jeg forstår på dig at du bliver frustreret over sure gamle mænd som jeg, der ikke bare lukker øjnene og klikker videre. Men ud fra den respons som dette indlæg har fået, så er der altså her en grundlæggende irritation som du bør lytte til. Selvom du opfatter dem som enkeltstående og få, så har de useriøse indlæg åbenbart en stor irritation på brugerne og dermed skader de også din forretning. Og derfor bør du tage problemet op og måske selv tage initiativet til at oprette en tråd med overskriften: Martin og Amino søger konkret inspiration til hvordan vi får gjort Amino mere målrettet, og mindsker mængden er useriøse tiltag. Jeg håber at du opfatter ovenstående som mere konstruktivt og som værende bidragende. Og NU SKAL jeg altså arbejde! Lund har allerede stjålet en time af min kostbare tid, som jeg burde fakturere ham for. Så nu vil jeg lægge Amino på hylden for i dag, uanset hvor meget jeg efterfølgende her måtte blive svinet til. Sæt dig aldrig ned! MOJN! |
Altomargan.dk - Jan:Og dette er et eksempel som jo er et udmærket emne, men hvor alt falder til jorden
http://www.amino.dk/forums/t/230178.aspx#1500958
Men her ser man et eksempel på én der ikke har gjort minimum af fodarbejde og det er i min verden spild af tid.
Havde jeg kunnet sortere på længden af medlemsskab, så havde jeg været klikkene forundt.
Der er så der vi ikke er enige.
Glenn er tydeligvis ung og har brug for hjælp og det får han.
Dertil har han overskriften "hvordan gør jeg min shop kendt" og der burde du måske lade være med at klikke, da du ikke ønsker at svare på den slags.
Må jeg igen foreslå at man sorterer lidt i de emner man vil se på, så sparer man sig sikkert for meget af den slags.
De bedste hilsner
Martin