Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken type selskab jeg skal registrere mig med.
Jeg og en kammerat åbner webshop sammen og ved ikke hvilken type vi skal vælge.
vi ved ikke hvor meget vi kommer til at tjene på det. Har os forhørt mig rundt omkring hvor de siger at vi mister vores kørselspenge til vores nuværende job og vores fradrag, hvis vi vælger at registrere os med et CVR. det vil vi selvfølgelig helst undgå pga. vi ikke ved hvor meget vi kommer til at tjene på det.
Mange tror, at ApS / A/S er det oplagte valg, men i din situation vil en I/S være god at starte med. Du sparer indskuddet på 50.000 samtidig med at det ikke vil koste dig så mange penge at lave regnskabet i forhold til selskab. Til gengæld hæfter i personligt med jeres formue. Jeg synes det skal være I/S fordi risikoen ikke er høj nok til at det skal være et selskab. Eks. hvis du havde været tømrer ville selskab være en god mulighed. For udfører du et arbejde hos en kunde, der ikke er tilfreds eller sker der noget uheldigt og du bliver sagsøgt har du selskabet som "backup" hvilket vil sige de ikke kan komme efter dig, hvis selskabet ikke har penge til at erstatningen.
Med hensyn til om du mister kørsel samt fradrag afhænger det ikke af om i vælger at registrere jer med et CVR. Det afhænger af hvor meget i kommer til at tjene. Som udgangspunkt skal man jo registrere sig med et CVR, hvis man ønsker at drive virksomhed med henblik på at tjene penge. Når du på et tidspunkt begynder og tjene penge og fakturere skal i jo oplyse jeres CVR-nummer på fakturaerne.