Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøv i fysisk butik, bestil i udenlandsk webshop.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved der er mange der har samme problem, men hårdest går det nok ud over de mindre specialiserede butikker. Fotohandleren på hjørnet, eller andre mindre forhandlere af nemt genkendelige mærkevarer. Jeg oplever det også min fysiske butik.

Jeg har selvfølgelig hele tiden vidst at heller ikke jeg går ram forbi hvad den slags udnyttelse angår, men i aftes faldt jeg så over et indlæg i en debattråd, og min harme blussede op.

Jeg hjælper altid og hver eneste gang mine kunder med prøvning af korsetter. Det tager alt mellem 15 min. og en time, afhængig af kundens personlighed, tid til overs m.m., Der har været god kemi kunden og mig imellem, jeg føler jeg har ydet god service, det eller de afprøvede korsetter sad flot - og alligevel går kunden uden at købe noget. 'Jeg skal lige tænke over det'. Ofte har jeg efterfølgende haft mistanke om at jeg er blevet godt og grundigt brugt, men har forsøgt at finde andre forklaringer... Langt til lønningsdag o.s.v. for hvem bryder sig om at blive udnyttet?

Jeg gør ikke. Så jeg har brug for at få luft - og for at høre fra andre der ved at de oplever noget lignende. Hvad gør I for at imødegå problemet? Er der overhovedet noget man kan gøre?

Hvis emnet er behandlet tidligere her på Amino, så drop mig gerne et link til tråden. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

briped:
Er der overhovedet noget man kan gøre?

Nej, du vil opleve at det bliver værre og at flere af dine kunder forlader dig til forskel fra nettet.

Det du skal gøre, hvis du vil have nogen som helst chance for at eksistere om 10 år er:

 - Giv kunden super service ... sælg produkter med 10 års garanti, mod jævnlig service hos dig. Det kan webshops ikke levere.

 - Halv _alt_ på lager ... hvis jeg går i en butik for at købe en dims og ekspedienten siger at det kan være hjemme imorgen, så svarer jeg som regel noget i retning af at jeg også godt selv kan finde ud af at bestille det på nettet.

 - Differentier dig på kvalitet og service.

 - Hvis du ikke kan slå webshops på prisen (det kan du sikkert ikke) så sørg for kun at være marginalt dyrere således at prisforskellen ikke mærkes på samme måde.

 - Udbyd større sikkerhed en webshops ... tilbyd f.eks. 14 dages returret.

Generelt: Konkurrer med webshoppen, og udnyt at kunderne kommer ind i din butik med det formål at "prøve uden at købe" , til at overtale dem til at købe hos dig istedet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du oplever, det oplever mange andre fysiske butikker helt sikkert også. Mikkel har givet dig en masse gode råd, men du må også være en smule selvkritisk. Hvis det er billigere at bestille online, hvor der også påløber fragt, tjener du måske for meget i et marked, som er præget af konkurrence. Dvs du skal måske overveje din prissætning mere nøje...

Dertil kommer, at du måske skulle kigge dig om efter en ekstra leverandør, som måske kan leverer noget unikt til dig, evt overveje selv at producerer små serier i Østen. På den måde, kan du have unikke varer, som ikke kan købes online. 
Det lyder sikkert, som en større opgave, og der ligger selvfølgelig også en masse arbejde bag sådan et tiltag, men det er nødvendigt...

Og sidst men ikke mindst, så er du selv nødtil at komme online. Vil du overleve som butik, er netsalg en del af løsningen... Lad vær med at se nettet, som noget farligt, men se det i stedet for som en mulighed, hvor du kan komme ud til nogle kunder, som måske ik har mulighed for at besøge din butik pga beliggenheden... Nettet kunne blive en ekstra salgskanal, uden at du behøver at gå på kompromis...

Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt mange tak for Jeres udførlige svar. Jeg vil gerne kommentere og uddybe, men det må lige vente til jeg ikke farer rundt og gør klar til mine middagsgæster i aften Smile Jeg vender tilbage.

Venligst,

Britta

Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Tak for dit meget udførlige svar. Jeg skulle nok have uddybet min situation, som er at min leverandør konkurrerer med mig. D.v.s. at jeg køber nogle af mine korsetter hos det firma som debatøren i mit screenshot linker til, men dette firma sælger de samme korsetter online langt billigere end jeg nogensinde vil kunne gøre. Som jeg ser det kan jeg enten vælge at droppe lige det produkt og interessere mig for at udvide mit sortiment af andre produkter i stedet, eller jeg må finde mig i at agere showroom for det firma der sælger mig korsetterne - og i øvrigt selv får dem produceret.

Jeg har selvfølgelig gjort mig tanker om hvorvidt jeg kan yde den samme service m.h.t. prøvning uden samtidig at hjælpe den potentielle kunde med et online køb hos min leverandørkonkurrent, men har ikke fundet et svar.

Mikkel Mikjær Christensen:
 - Hvis du ikke kan slå webshops på prisen (det kan du sikkert ikke) så sørg for kun at være marginalt dyrere således at prisforskellen ikke mærkes på samme måde.

Check. Den er allerede indført på relevante produkter.

Mikkel Mikjær Christensen:
 - Udbyd større sikkerhed en webshops ... tilbyd f.eks. 14 dages returret.

Man kan måske sige at den er lidt indbygget, idet mange foretrækker en fysisk butik at kunne klage til i stedet for at skulle returnere et korset til en udenlandsk webshop. M.h.t. 14 dages returret så er det for de fleste af vores produkter ikke så relevant idet mange af dem er særdeles intime, og at vi derfor kun tager det retur hvis forseglingen er ubrudt. 

Mikkel Mikjær Christensen:
 - Giv kunden super service ... sælg produkter med 10 års garanti, mod jævnlig service hos dig. Det kan webshops ikke levere.

Vi har også en webshop, og i det omfang vi kan tilbyde en bedre garanti off line kan vi også gøre det online. Desværre er lige netop det punkt afhængig af hvor meget garanti leverandøren tilbyder da vi ikke selv har mulighed for at reparere. Korsetter har vi så valgt slet ikke at sælge online da vi har dårlige erfaringer med det. Vores fortjeneste bliver simpelthen spist op af porto og besvær med at sende frem og tilbage, for odds for at det ikke sidder som det skal er for stor. I butikken bliver ægtemænd der ikke er iført en kone også bedt om at medbringe hende, medmindre det er til ham selv. Rigtigt mange ved jo ikke hvordan sådant et skal strammes, og så kan han jo samtidig lige få et kursus når hun er med.

Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller,

Tak for dit svar. Jeg har i mit svar til Mikkel uddybet problematikken, som i bund og grund handler om en udenlandsk leverandør der konkurrerer med sine kunder.

Fashion-Seller:
Hvis det er billigere at bestille online, hvor der også påløber fragt, tjener du måske for meget i et marked, som er præget af konkurrence. Dvs du skal måske overveje din prissætning mere nøje...

Den er skam nøje overvejet. Vores avance ligger gennemsnitligt under 100%, og man kan sige at en fysisk butik måske har lidt andre omkostninger end en online-ditto. F.eks vil huslejen i hjertet af København typisk være højere, men alt det er en kunde selvfølgelig ligeglad med. 

Fashion-Seller:
Dertil kommer, at du måske skulle kigge dig om efter en ekstra leverandør, som måske kan leverer noget unikt til dig, evt overveje selv at producerer små serier i Østen. På den måde, kan du have unikke varer, som ikke kan købes online. 
Det lyder sikkert, som en større opgave, og der ligger selvfølgelig også en masse arbejde bag sådan et tiltag, men det er nødvendigt...

Det er en større opgave. Jeg kunne skrive lange sjove essays om hvordan det er at være i Indien i måneder og få udviklet produkter via en tolk Smile Lige korsetter er ikke en mulighed, men det ser ud til at vi får mulighed for at genoptage arbejdet med udvikling af læderprodukter.

Fashion-Seller:
Og sidst men ikke mindst, så er du selv nødtil at komme online.

Det er vi skam og har været det siden 1998 sm-shop.dk. Du kan lige tro at jeg kender værdien af at være online, men lige netop hvad online salg af korsetter angår der slår jeg bak. Måske fordi jeg ved alt om hvor tit der skal prøves 3 - 5 stykker inden kunden finder det rigtige. Vi prøvede en overgang med taljekorsetter, som ikke har de store tilpasningsvanskeligheder, opsatte målskemaer o.s.v, men alligevel bestilte kunderne forkert størrelse. Online salg af korsetter ville så heller ikke gøre en forskel prismæssigt, da vi jo har en hård konkurrent i vores egen leverandør.

I bund og grund er det vel netop derfor vi har problemet 'prøv i fysisk butik, køb online' med lige netop denne vare. Kunden ved at risikoen for at fejlkøb er for stor ved onlinekøb, derfor screenshotet i mit første indlæg. Det gør mig bare så harm. Det er uetisk af kunden, og nej, får jeg en fotohandler til at demonstrere et kamera for mig, så er det også der jeg køber det. Ellers læser jeg bunker af anmeldelser på nettet inden jeg foretager mit køb online.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)