Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget om telefonsælgere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en webshop ved siden af mit normale job. Jeg har haft shoppen i næsten 10 år, og er glad for den, som den ser ud nu.

Så sker det af og til, at jeg bliver ringet op af sælgere, som gerne vil sælge mig en ny. Og jeg må indrømme, at dagens oplevelse slår alt:

Jeg kan ikke træffes inden for almindelig arbejdstid (jeg kan nemlig ikke leve af shoppen)

Sælgers indgangsbøn: Jeg ringer til dig en lørdag, for du kan jo kun kontaktes på alternative tidspunkter!! (rigtig god start - du er godt nok underlig?)

Jeg forklarer pænt og høfligt, at jeg ikke er i markedet for en ny webshop. Det har dog ingen effekt, sælgeren insisterer på at fortsætte og komme med et tilbud. Jeg svarer, at jeg ikke er i markedet for en ny webshop (det var 3. gang)

Sælgers udgangsbøn: Held og lykke med din bestående webshop - du får brug for det

Og så er det jeg tænker: Hvad skete der lige her? Jeg prøver at sige nej tak på en pæn måde, også selv om jeg kunne have kommenteret på den underlige start, men i den sidste ende får jeg noget af sviner.

Jeg nævner ikke navne her, men sælgeren var fra en MEGET stor dansk shopudbyder. Og gæt, hvem der ALDRIG kommer i betragtning, hvis jeg på et nyt tidspunkt skulle overveje en ny shop.

God lørdag til alle - jeg skulle bare lige lukke lidt luft ud.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:54

Ærgrer mig hver gang over at jeg ikke fik tåbens navn. Men han vil vel ikke ud med det. - Og har vel også opbakning af en lige så tåbelig chef?

Nå, når de bliver ældre og selvstændige selv, så må minderne da give dem en dårlig smag i munden...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:40

Det var da en underlig fremgangsmåde - Det er så ærgerligt at mange telefonsælgere har sådan en arrogant holdning, de ødelægger det for alle de andre telefonsælgere.. Og for sig selv, for som du skriver var han da ikke lige den første du nu vil ringe til, hvis du engang skulle få lyst til at skifte shoppen ud.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kirsten

Den samme tone har jeg også oplevet et par gange fra det jeg betragter som desperate telefonsælgere der nok burde overveje at finde et andet job som de magter bedre, for det kan umuligt være gode resultater som får dem til at fortsætte...

For mit eget vedkommende har jeg for lidt tid siden gjort mig overvejelsen om at få mit cvr-nummer reklamebeskyttet.
Jeg driver også virksomheden ved siden af et fuldtidsjob og jeg nåede frem til at der intet vil mistes ved at få lavet den beskyttelse og på den måde begrænse opkald fra telefonsælgere som i 99,9% af tilfældene vil sælge noget som jeg hverken har eller får interesse i nogensinde.

Reklamebeskyttelsen har jeg aktiveret inde på virk.dk - det tog 5 minutter og så kan de sælgere bare komme an.
Det tager selvfølgelig lidt tid før det slår igennem alle steder så i starten var jeg lidt overbærende med dem som ringede alligevel.
Nu har jeg til gengæld en meget kort og effektiv modtagelse til dem som alligevel ulejliger sig til at ringe til mig:

Når sælgeren indleder samtalen afbryder jeg ham/hende hurtigt og spørger: "Undskyld men hvor har du mine kontaktoplysninger fra?"
Næsten uanset hvad de svarer på mit første spørgsmål er det næste jeg siger: "Ved du godt hvad reklamebeskyttelse betyder?"
Som regel får de derefter meget travlt med både at undskylde og at få afsluttet samtalen i en fart.

Tilbage sidder jeg og er godt nok blevet forstyrret med et opkald som ikke burde være sket, men jeg kan ikke lade være med at synes det var lidt fedt at få skovlen under endnu en af dem som tilhører et (efter min mening) meget irriterende folk... Telefonsælgere...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:12

Kim Thranborg:
Når sælgeren indleder samtalen afbryder jeg ham/hende hurtigt og spørger: "Undskyld men hvor har du mine kontaktoplysninger fra?"
Næsten uanset hvad de svarer på mit første spørgsmål er det næste jeg siger: "Ved du godt hvad reklamebeskyttelse betyder?"
Som regel får de derefter meget travlt med både at undskylde og at få afsluttet samtalen i en fart.

Et sidespring..  Men det er altså ingen hindring - eller ulovligt at kontakte dig via dine kontaktopl. som findes på din hjemmeside :)

Så hvis sælgeren fortæller han har kigget på din hjemmeside - hvad siger du så ??

At blive reklamebeskyttet, hjælper dig kun mod sælgere som trækker lister via cvr registret.

Men Kirsten, det var da en utrolig flabet og ubegavet sælger du fik i røret - jeg forstår godt du lige skulle af med luft :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)