Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles Patentdomstol? Nej eller Ja?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! :)

Jeg har på det sidste haft mange forskellige meninger omkring den fælles patentdomstol, og kan faktisk ikke rigtigt finde hoved eller hale i det. Der har været nogle i godmorgen Danmark og fortælle om den fælles patentdomstol, og så er der hjemmesiden http://softwarepatenter.dk/ - Ud fra hjemmesiden og det som der bliver fortalt i de to videoer der bliver vist på deres side helt klart stemme nej, da det umiddelbart vil ødelægge mange muligheder for de små nyopstartet selvstændige i Danmark, og vil skabe nogle forhindringer for dem.

Men ville egentligt høre hvad jeres mening er omkring Europa valget her d. 25, og hvad i går indenfor. Synes i at det vil ødelægge Danmark i dag for de små selvstændige og iværksættere?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har egentlig altid været positivt indstillet overfor EU, og har stemt ja ved alle afstemninger hidtil.

Men jeg stemmer nej til patentdomstolen.

Det gør jeg af flere årsager:

1. Ved et ja, er det let af gennemskue ulemperne for især små virksomheder og software virksomheder.

2. Ved et nej er det ikke den store ulempe for virksomhederne, de kan blot søge EU patentet i et land der er medlem af patentdomstolen.

3. EU tanken er genial, men EU er vokset hurtigere end den europæiske befolkning kan kapere. Hvis EU skal fungere på meget lang sigt, så er det vigtigt at der er en stærk befolkningsmæssig forankring. 

Sagt med andre ord, så stemmer jeg nej, fordi jeg mener at den europæiske integration går for hurtigt. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Politikerne har slet ikke sat sig ind i sagen. Jeg vil sige det sådan, at alt som ja-siden har sagt er decideret forkert eller misinformation.

Du skal ikke tro det skader danske virksomheder mulighed for at få patent at stemme nej. Ja-siden har kørt en kampagne om 25 ansøgninger, som forsvinder uanset hvad. 

Her kan du se den reelle forskel:

http://patentdomstol.eu/bureaukrati-og-gebyrer-ved-ja-eller-nej/

Der er kun skader for danske virksomheder ved at gå med, tag ikke fejl af det. Skriver lige i en ny tråd.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jesper:
Der er kun skader for danske virksomheder ved at gå med, tag ikke fejl af det

Sikke da en gang unuanceret vrøvl at skrive. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nikolaj Lund Andreasen:
da det umiddelbart vil ødelægge mange muligheder for de små nyopstartet selvstændige i Danmark, og vil skabe nogle forhindringer for dem.

Det er da rimeligt uklar hvorfor det skulle ødelægge noget for små nyopstartede selvstændige i Danmark?   

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt synes jeg at det springende punkt er hvilken linje patendomstolen vil anlægge. Vil vi få de værste ting fra USA eller vil man prøve at anlægge en mere fornuftig linje?

Jeg tror heller ikke at de fleste politikkere har sat sig særlige grundigt ind i sagerne. Blandt andet skulle argumentet for at stemme ja og deltage fra starten være at vi så kan få en patentdomstol til Danmark. Men som jeg læser det betyder det ikke nødvendigvis at hvis man vil sagsøge en dansk virksomhed at sagen så skal for domstolen i Danmark. Ønsker jeg for eksempel at sagsøge både en dansk og en græsk virksomhed, så jeg kan vælge enten at anlægge sagen ved den danske domstol eller den domstol som er nærmest den græske virksomhed. Det vil sige at den danske virksomhed vil kunne risikere at skulle rejse til Grækenland, Rumænien, Italien eller Bulgarien alt efter hvor den nærmest domstol vil være.

Det andet spørgsmål er hvordan man får koordineret afgørelserne så man har den samme linje ved alle domstole? I USA foretrækker patenttroldene at anlægge deres sager i et bestemt distrikt i Texas, da de har vist sig at hælde mest til deres side i sagerne.

Desværre tror jeg at ret mange ikke har tænkt over den slags lavpraktiske ting.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Ravn:

Nikolaj Lund Andreasen:
da det umiddelbart vil ødelægge mange muligheder for de små nyopstartet selvstændige i Danmark, og vil skabe nogle forhindringer for dem.

Det er da rimeligt uklar hvorfor det skulle ødelægge noget for små nyopstartede selvstændige i Danmark?   

Overhovedet ikke, det er super klrt - som bukket i neon at danske virksomheder generelt kun får besvær ud af det her - og den meget lille procentdel af danske virksomheder som får fordele ud af det her sparer et beløb i omegnen af 5.000kr pr patent - med andre ord.

Folk der anbefaler et "ja" til patent domstolen er enten:

 - Landsforrædere eller inkompetente (de fleste politikere ligger her)

 - uvidende / har ikke sat sig ind i tingene (politikkerne er også skyldige her, men langt de fleste almindelige mennesker lander også her)

 - Lalleglade optimister (det skal nok gå ... domstolen skal nok gøre det bedre ... vi finder ud af det)

 - I ond tro (f.eks. advokater der lever af at udstede patenter, patent trolde mv.)

Som (særligt) lille iværksætter i DK er det _eneste_ der giver mening at stemme nej, og det er helt korrekt, det betyder at jeres fagforening, politikere og ca. alle andre lyver for jer ... det er desværre et generelt problem i landet og jeg har ikke noget svar på hvorfor det sker.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Overhovedet ikke, det er super klrt - som bukket i neon at danske virksomheder generelt kun får besvær ud af det her - og den meget lille procentdel af danske virksomheder som får fordele ud af det her sparer et beløb i omegnen af 5.000kr pr patent - med andre ord.

Hvis det er så super klart som du skriver, hvorfor kan du så ikke forklare hvad det er for besvær du mener firmaer bliver ramt af ?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)