Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

egen virksomhed og SU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

er der nogen der har erfaringer eller viden omkring det at have egen virksomhed og samtidigt være på SU?

Jeg begynder at læse til september, og er ved at starte op som massør, med forventet årsomsætning over 50.000 kr.

Jeg går ud fra:

1 - jeg kan få SU

2- at jeg i firmaet må tjene det der svarer til det tilladte fribeløb fra SU styrelsen

såfremt ovenstående er korrekt opfattet, hvordan oplyser jeg så?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OK - formentlig som momsregistreret massør kunne jeg tro og den lyder du helt med på når du skriver den korrekt grænse  - og både 1 og 2 er korrekt 

Du skal føre regnskab helt enkelt, brug ex www.dinero.dk og dit resultat skriver du i udvidet selvangivelse og ud fra det vil du skulle betale SU hvis du har overskredet det max fribeløb du har. Ring evt og hør SU om ikke det bare rækker at du selvangiver din indtægt korrekt

Du får lidt links: BASAL VIDEN OM SKAT OG MOMS 

HVAD ER REGNSKABSKRAV  som også kommer ind på VSO som er en vanskeligere ordning (du ka behøve revisor) hvor du kan udskyde indtægt til kommende år for ikke at komme over SU grænse, forudsat det er intensivt drevet virksomhed

HVORDAN UDFYLDER JEG UDVIDET SELVANGIVELSE 

go vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:40
Tilmeldt 12. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:47

mange tak til jer begge to - kan se at John er en sand guru her inde, og samtidigt at Jacob er i den rette branche for mit spørgsmål. Det var lidt skridt på vejen :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)