Jeg er igang med at starte et fotostudie, lokalerne er på min private egendom som jeg ejer med min kone. Det skal køres op ved siden af mit alm. job og jeg håber på at komme til at leve af det i løbet af et par år. Vil det være smart fra start og lave ægtepagt, jeg tænker den er lettest og "sælge" i starten når tingene er ca. 0,- værd. Jeg har hørt skræk historier om mænd der har fået "frataget" kone, børn, hus og fået ruineret sin virksomhed efter konens møde med en anden mand.... Må jeg servere en drink for mine kunder ? jeg tænker på og lave nogle events hvor man kan komme i samlet flok fra en virksomhed og få taget billeder til Linkedin eller personale håndbog evt. en fredag eftermiddag, så ville det være naturligt og få serveret en øl eller lign. Fætter |
Ægtepagt? Måske - men ja - go for it hvis du ikke tror det ødelægger lagengymnastiken. Det kan jo vendes til konens fordel, at hun ikke hæfter for din gæld, så det bør bestemt være muligt, men personligt - NIX vi er sammen om det vi gør - også hver især (både forretningsmæssigt og under lagenet)
Ja du må drikke alle under bordet men der er som udgangspunkt ikke fradrag for servering af drinks - det er dog muligt i enkelte tilfælde men som udgangspunkt - the drink is on you ( der kan være kvartmoms og andet men det er ikke bare fuldt fradrag)
I det mindste to lidt alternative udgangspunkter til: Skal jeg starte virksomhed Jeg driller bare - fredag aften trods alt
vh John Hannover