Hej Amino'er Jeg er ved at starte en webshop, som jeg efterhånden er ved at være kommet tæt på launch med. Jeg vil derfor gerne have købt de første varer partier hjem. Jeg har været i banken og få oprettet en erhvervskonto og underskrevet deres vilkår, hvilket de siger har en behandlingstid på ca. 5 hverdage, før kontoen bliver endelig aktiveret, så mit spørgsmål er om jeg ikke bare kan købe varerne fra min private konto, alle indtægterne fra salget vil selvfølgelig komme ind på erhvervskontoen, da den skulle være kørende til den tid. Tænker bare alternativet er jeg venter de 5 dage og så sætter pengende over og køber varerne, så min tanke var om jeg ikke kunne springe ventetiden over, og sætte pengene over i firmaet nu, den vej over? eller ville der være noget galt med det? Det skal siges at der er tale om en enkeltmands virksomhed. ville der være nogle problemer i at gøre det sådan? tænker lidt resultatet bliver den samme, bare jeg ikke skal vente 5 hverdage? Vh Nicolai |
Kan du ikke klare at vente de 5 dage så er svaret: Det er der ikke problemer i, du skal bare bogføre købet i mellemregning (som gæld til ejer) og når du så har penge på erhvervskontoen, så kan du overflytte fra den og udligne gæld til ejer til 0 kr og flytte penge fra erhvervskontoen til privat kontoen¨
vh John H