Hej Amino Jeg begynder at få lidt mere at lave i min enkeltmandsvirksomhed, og vil gerne udnytte muligheden for kørselsfradrag for de kilometer jeg kører i min private bil. Derfor er jeg netop startet med at føre kørebog ud fra denne skabelon: http://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=148 Vedhæftet er et billede af hvordan jeg har udfyldt den nu. Jeg har et par spørgsmål til dette: 1: Er det tilstrækkeligt med én linje til det private der ligger mellem to erhvervsture, eller skal jeg registrere hver enkelt lille tur til købmanden? 2: Er det tilstrækkeligt at indskrive navnet på den kunde jeg har besøgt, eller skal jeg angive den fulde adresse? 3: Er det ok at skrive (retur) i en linje, eller skal der være en linje for ud-turen og en linje for hjem-turen? 4: Er der andet jeg skal være opmærksom på? Takker på forhånd :-) |
1 - det rækker med en linje
2 du skal registre adressen
3 du må godt ha en eller to linjer, er det ud og hjem må du godt skrive - ud og hjem ved fra og til eller retur - altså dato fra xxx til xxx og retur besøgt kunde petersen - og det på en linje - kører du ikke direkte hjem må du ha ny linje ind for et "via" punkt -
4 ikke som jeg lige ser - ud over at du jo tager pengene som fradrag ved at trække beløbet fra din indtægt i virksomheden når du opgiver den til skat (og samme i forskud så du har glæde af det skattemæssigt hele tiden
5 - jeg fatter slet ikke kolonnerne akk som ikke giver mening når jeg ser tallene - hverken privat eller for firmaet - og heller ikke godtgørelsen ex 201,42 kr for 81 km erhverv i linje 1 - et eller andet må være galt se evt rater og andet her Shop.7d.dk
vh John H