Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfylde kørebog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg begynder at få lidt mere at lave i min enkeltmandsvirksomhed, og vil gerne udnytte muligheden for kørselsfradrag for de kilometer jeg kører i min private bil. Derfor er jeg netop startet med at føre kørebog ud fra denne skabelon: http://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=148 

Vedhæftet er et billede af hvordan jeg har udfyldt den nu. Jeg har et par spørgsmål til dette:

1: Er det tilstrækkeligt med én linje til det private der ligger mellem to erhvervsture, eller skal jeg registrere hver enkelt lille tur til købmanden?

2: Er det tilstrækkeligt at indskrive navnet på den kunde jeg har besøgt, eller skal jeg angive den fulde adresse?

3: Er det ok at skrive (retur) i en linje, eller skal der være en linje for ud-turen og en linje for hjem-turen?

4: Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Takker på forhånd :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

1 - det rækker med en linje

2 du skal registre adressen

3 du må godt ha en eller to linjer, er det ud og hjem må du godt skrive  - ud og hjem ved fra og til  eller retur -  altså  dato  fra xxx til xxx og retur besøgt kunde petersen - og det på en linje  - kører du ikke direkte hjem må du ha ny linje ind for et "via" punkt - 

4 ikke som jeg lige ser - ud over at du jo tager pengene som fradrag ved at trække beløbet fra din indtægt i virksomheden når du opgiver den til skat (og samme i forskud så du har glæde af det skattemæssigt hele tiden

5 - jeg fatter slet ikke kolonnerne akk som ikke giver mening når jeg ser tallene - hverken privat eller for firmaet - og heller ikke godtgørelsen ex 201,42 kr for 81 km erhverv i linje 1 - et eller andet må være galt se evt rater og andet her Shop.7d.dk

vh John H

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:11

Ja, der var vist gået noget galt med formlerne - det retter jeg.

Mange tak for hjælpen - jeg trækker det fra mit overskud sidst i året, og sætter min forskudsopgørelse efter det.

Mvh Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

palle22:

Ja, der var vist gået noget galt med formlerne - det retter jeg.

Mange tak for hjælpen - jeg trækker det fra mit overskud sidst i året, og sætter min forskudsopgørelse efter det.

jeps Big Smile og du ved jo, at du i personlig virksomhed altid kan hæve alt det du vil uden at skat blander sig. Det sker i status og ikke som udgift der ændrer resultatet så det bogføres ikke som udgift men som privat hævning i status.

Hæver du mere end du kan tåle, vil du mange penge til moms eller leverandører, men selve det at hæve (ex for at ha råd til kørsel) er ikke noget skat blander sig i som i - SKAT PERSONLIG VIRKSOMHED  

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)