Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt Analythics problem ikke løst efter 1år :(

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Noget så simpelt som at indsætte google analythics koden rigtigt på hjemmesiden har givet problemer i uendelig lang tid.

Det skyldes jeg ikke selv kan programmere og har haft en programmør til lidt for billige penge førhen :)

Han havde "hardcoded" koden ind på diverse sider og vores nye programmør har nu ryttet op og siger den er indsat rigtigt.

Problemet er at når vi "tracker" konverteringer i analythics er antallet af konverteringer lavere end det tal vi har i vores Admin tool på selve hjemmesiden som må være det rigtige.

Er der en god forklaring på dette? Vi bruger både adwords samt har ø og å i vores domænenavn. Tælles konverteringer fra adwords trafik også med i analythics eller kan det være dette der giver differencen?

Håber i har svaret på et for spørgsmål der er barnemad for jer :)

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Der kan være flere årsager til forskellene mellem din admin tool og Analytics. For hvad tæller din admin tool med? vs. Google analytics som- når du også bruger adwords har en ekstra dimension i sin opgørelse. AdWords sortere blandt andet mellem søgehits fra Google og fra tredje parts sider hvor dine annoncer også eksponeres. Lægger analytics dem oveni i sin oversigt, eller står de for sig? Hvordan er parametrene opsat i din admin tools og i analytics? Er der en forskel som gør at konverteringerne bliver behandlet forskelligt? For at finde helt ind til kernen af dette skal alle aspekter med og statistikkerne skal gennemgåes minutiøst. Det samme skal koden som er indsat til analytics. Det er fejlfinding kræver adgang til materialet for at kunne give definitive svar, men det er muligt at ovenstående har givet dig noget at gå igang med.

Med venlig hilsen

Kenneth Jørgensen

Zooweb

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske nævnes at med konvertering i admin tool der mener jeg salg. Dvs. en konvertering i denne sammenhæng betyder salg.

I google analythics er "konverteringen/målet" opsat som antal besøg på succes page (Den side de ender på efter de har gennemført en ordre).

Vi ved ikke om der i analythics bliver forskels behandlet alt efter om de kommer fra organiske resultater eller Adwords.

Håber det er lidt mere tydeligt nu

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle gerne kunne se opdelingen når du kigger på dine statistikker i analytics. Organisk directs og adwords er normalt opdelt tydeligt. Jeg tænker mere på tredjeparten, altså der hvor dine ads dukker op på sider, der ikke er googles. Disse data er en del mere broget og figurerer kun som tredje parts i en samlet pulje.

Jeg forstår godt hvor du vil hen med din uddybning, men jeg kan kun gætte på hvor jeg selv ville kigge til at starte med. (Nu da du har haft en på koden og det skulle spille 100%)

På den anden side hvis Adwords registrerer færre hits end din admin tools, betyder det vel at du sparer penge pr. klik gør det ikke? :-)

hilsen

Kenneth

Zooweb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)