Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"SKAT i balance" - Hvad tænker de på?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved ikke om i har set det:

- De lange landsdækkende reklamefilm

- Kvart og halvsiderne indrykket i Børsen og andre aviser

- Web bannerne på Ekstrabladet.dk og andre nyehdsmedier

SKAT er åbenbart kommet i balance!

Det hele drejer sig om en funktion, som SKAT har fået indført i deres IT system, som gør at den løbende kan sammenligne lønindberetningerne med, hvad der er angivet på selvangivelsen. 

Helt enkelt, er det bare en fremskrivning af årets lønindtægter.

Hvis fremskrivningen giver et resultat der ligger ved siden af det man har angivet på selvangivelsen, så retter de skattekortet til automatisk.

Fordelen er dermed at, man ikke i samme grad, vil kunne komme til at skylde SKAT for mange penge, ligesom man heller ikke vil kunne få for mange penge tilgode!

MEN HELT ÆRLIGT!

Hvorfor helvede bruger man millioner af reklamekroner på at informere folk om det.

De sender alligevel et brev eller en mail, når der er en ændring. Kunne man ikke bare oplyse folk om "SKAT i balance" i brevet.

Jeg synes nu nærmere, det virker som om, at SKAT er i ubalance!

Hvis der sidder en med et fornuftigt svar / forklaring, så sig endelig til

/Simon

ps. det er også godt klaret af SKAT at kalenderen sagde 2014 inden en så revolutionerende funktion, så dagens lys

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Fordelen er dermed at, man ikke i samme grad, vil kunne komme til at skylde SKAT for mange penge, ligesom man heller ikke vil kunne få for mange penge tilgode!

Med en forventet nedgang i skatterestancen på 3 milliarder kr om året (fra 2015) er pengene på kampagnen formentlig givet godt ud.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 07:27

Henrik Koudahl:
Med en forventet nedgang i skatterestancen på 3 milliarder kr om året (fra 2015) er pengene på kampagnen formentlig givet godt ud.

Det er rigtigt nok, men nedgangen i restancen var kommet uanset om de havde reklameret eller ej.

Systemet er indført, og uanset om de reklamerede for det eller ej, så ville ens skattekort blive rettet til.

/Simon

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 07:35

Som det meste andet i statsligt og kommunalt regi handler det ikke om andet end at skabe arbejde for sig selv....  Og kan man bruge tid på at udarbejde en reklamekampagne så er man også selvaktiveret i den tid det tager..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

Simon, SKAT skulle måske bruge flere penge på kampagnen for du har tilsyneladende eksempelvis ikke selv forstået den helt selv.

Det som SKAT sender ud er kun et FORSLAG. Du kan acceptere det ved ikke at gøre noget. Omvendt kan du sige nej og stadigvæk få det skattekort som du havde forinden.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:46

Henrik Koudahl:
Simon, SKAT skulle måske bruge flere penge på kampagnen for du har tilsyneladende eksempelvis ikke selv forstået den helt selv.

Det som SKAT sender ud er kun et FORSLAG. Du kan acceptere det ved ikke at gøre noget. Omvendt kan du sige nej og stadigvæk få det skattekort som du havde forinden.

Henrik, det havde jeg nu udemærket forstået :)

Men, hvad er det SKAT ikke kan forklare i et brev, første gang de sender et forslag ud til mig?

Det er den del jeg ikke kan forstå, at der skal kostes en millionkampagne på!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Men, hvad er det SKAT ikke kan forklare i et brev, første gang de sender et forslag ud til mig?

Det er ikke anderledes end når supermarkedet har husstandsomdelt deres reklamer - og så alligevel kører tv-reklamer for den samme steak.

Jeg ved ikke hvad SKAT kommunikationsfolk har haft i tankerne med denne kampagne, men dels er den formentligt rettet lige så meget mod de folk som får nye forslag til skattekort som til alle dem der ikke oplever ændringer. Det er nu 2. år  SKAT bruger denne praksis. Jeg mener at det var 800.000 mennesker der modtog en besked sidste år. Så allerede nu er der sket et markant fald. Et fald som forventes at give op mod 3 mia i faldende skatterestancer. Opkrævningen af disse ville heller ikke være omkostningsfri.

Dertil kommer at mange stadigvæk ikke er flinke til at følge med i deres digitale postkasse - og specielt hvis man ikke venter noget. Her har man 14 dage til at reagere eller bliver ens skattekort ændret. Det kan for nogle blive en ubehagelig overraskelse den dag lønnen udbetales - og så scorer SKAT ikke goodwill.

Mon så ikke også at SKAT ved at udbrede kendskabet til denne ordning tænker på at den skal blive bredt accepteret af borgerne, ligesom den skal få folk til at tænke sig om når de forskudsregistrerer.  SKAT vil nok også gerne forbedre deres generelle image - skat i balance - hverken mere eller mindre - efter de sidste års mange skandalesager.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)