Jeg har læst rigtig mange historier omkring danske IT virksomheder som har fået succes på det tyskemarked, men hvordan har de fået det? Alle de artikler jeg har læst beskriver om deres succes, men ikke hvordan de har opnået det.
Findes der en guide til det, som jeg ikke kender til?
Hvis i ikke forstår mit indlæg, så skriv en kommentar.
Jeg ved ikke, hvilken niche du befinder dig i, men jeg bliver f. eks. bombarderet med jobtilbud relateret til softwareudvikling indenfor produktionsstyring, logistik og supply chain management. Men også software til f.eks. at simulere montage af komplekse produkter så som biler etc. med - for at kunne teste tekniske tegninger på mulige fejl før de sendes i produktion. Generelt software som efterspørges af den tyske industri, der jo hovedsageligt producerer maskiner, biler osv.
Med dine spørgsmål kan du vende dig til et institut på mit universitet (http://www.aifb.kit.edu/web/Hauptseite). De plejer som regel at være meget flinke.
De fleste historier jeg har læst handler om danske IT virksomheder, som udvider til det tyske marked.
Lige p.t. leder jeg efter virksomheder som har fejlet på det tyske marked, og analysere hvorfor de fejlede. Så hvis i kender til nogle (danske som udenlandske) så giv et heads up.
Hej Linnart,
Tak for din kommentar. Jeg prøver lige, at læse dine links igennem.