Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

varekøb tilbageført

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt et parti varer i 2013 (ikke betalt) Beløbet står på konto for ubetalte regninger i Summasummarum 2014.  Varerne returneres nu ifølge aftale..

Selvfølgelig skal konto for ubetalte regninger udlignes, men skal jeg modpostere på varekøbskontoen  2100  i 2014 ?  Da beløbet er stort i forhold til det der bogføres på kontoen ( jeg køber de fleste varer fra udlandet  og bruger derfor konto 2800, vil kontoen gå i minus. For at kunne se mit reelle varekøb i 2014 vil jeg hellere lave en konto lige under,  fx 2101

Hvad siger i kloge hoveder til det ?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

har du fratrukket varekøbet i 2013 og du sender tilbage i 2014 er du nød til at indtægsføre i 2014, så det er en god ide med en ny konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ny konto så du har overblik og ikke får rod netop som du selv beskriver - helt enig - og ja tilbageførsel af både beløb og moms sker på det tidspunkt hvor tabet er konstateret - og reglerne er lidt forskellig i forhold til over og under 3000 kr i samlet - som HER I LINK 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
tidspunkt hvor tabet er konstateret - og reglerne er lidt forskellig i forhold til over og under 3000 kr i samlet - som HER I LINK 

Det er  ikke relevant her. Der er tale om en almindelig handel (salg)....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ved aftalt retur er det jo en kreditnota bare - det er ikke et salg her hvor de 3000 gælder - og stadigt klogt nok med ny konto for at holde det adskilt. Henrik hvis det er import fra udland og der krediteres skal der så også importmoms på den nye konto (minus importmoms om du vil) for at det skal blive korrekt?  eller bliver vare retur nu en eksport?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)