Hej alle! Jeg er sikker på, at der er nogle kloge Aminoer der kan hjælpe med mit problem (som måske slet ikke er et problem) Jeg har fået en henvendelse fra en norsk kunde, som købte 2 produkter hos By&My i februar (af forhenværende ejer).
Innførsel merv.avgift (tollavgift): kr 56,- Utleggsprovisjon (utlegging av moms): kr 199,- Fakturagebyr: kr 102,- 25% MVA (merverdiavgift): kr 132,- Totalt: kr 918,75 NOK Nu har hun så haft kontakt med PostNord Logistics som har sagt til hende, at det er By&My der skal betale fortoldning (429,-) og fakturagebyr (102,-) - men det kan da simpelthen ikke passe, vel? Jeg er meget ny i denne branche (forhenværende skolelærer ;) ), men jeg føler mig nu alligevel ret sikker på, at det kun kan være kundens problem med den ekstra faktura/fortoldning. På forhånd tak for hjælpen Kh. Sinnet |
Jeg må tilslutte mig dig der, uden at være helt inde i det juridiske. Norge har nu engang valgt at stå udenfor EU og en stor del af det europæiske samarbejde, hvilket jo både har fordele og (som her) ulemper. En god ide er dog at gøre dine kunder opmærksomme på toldproblematikken, når du handler med dem :)