Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør henviser til forhandler i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil rigtig gerne have et parti vare fra en leverandør, men da jeg sendte en mail videresendte de den bare til den danske forhandler. Den danske forhandler var så dyre end, hvad jeg fx kan købe produktet til i tyskland.

Tror i det er muligt, at presse leverandøren lidt, eller har de en skrevet aftale der gør, at de kun kan sælge til den danske forhandler?

Såfremt det er tilfældet, må jeg så godt købe produktet i Tyskland, selvom der er en dansk officiel importør?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33

Leverandøren har højest sandsynligt en aftale med den danske distributør om at de ikke selv må sælge til det danske marked - det vil sige at det ikke hjælper at presse leverandøren, da de er bundet af en aftale.

Køber du dit produkt hos en tysk distributør vil du nok opleve det samme, den tyske distributør henviser til den danske, da de ellers kan risikere at miste aftalen med leverandøren.

Dbh.

Chris Widt Nielsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:11

Mikkel288:
Såfremt det er tilfældet, må jeg så godt købe produktet i Tyskland, selvom der er en dansk officiel importør

Det er fuldt ud lovligt at for dig at købe produktet i Tyskland eller et anden EU land. 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)