Hej |
Har du testet med forskellig blocksize ?
CIFS er/har været meget følsom over for størrelsen.
Hej |
Har du testet med forskellig blocksize ? CIFS er/har været meget følsom over for størrelsen. |
IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support
Hejsa |
bååb bååb hmm det ved jeg ikke lige. Tror jeg ikke |
Regn med at det netkort er udemærket. Prøv for sjov at kopier noget data over via FTP og via SSH/SFTP for at se forskellen. CIFS/SMB er en håbløs elendig protokol. Hvis du kører på netværk med VLANS kan du prøve at sænke MTU på netkort til 1470 stykker. Google efter IP Fragmentation. Kører du write-back eller write-thru, hvad filsystem og hvad raid-model har du valgt ? |
Tak for jeres svar alle sammen, jeg prøver lige igen jeg havde lidt travlt da jeg skrev indlægget :) Vi har på nuværende tidspunkt denne server, heri har vi 3x3TB WD Red diske i et raidz med zfs filsystem 16GB ram. Foruden det så sidder der en 128Gb ssd som jeg gerne vil bruge som cache(på nuværende tidspunkt ikke sat op), og FreeNAS kører fra en 8Gb kingston usb. FreeNAS med zfs kører er ikke beregnet til hardware raids hvor det ikke har direkte adgang til diskene så har slået det fra i bios og sat enabled ahci. Med DD på nuværende tidspunkt med 32 Gb test fil rykker den rundt på ca 200MB/s - Men når jeg prøver at flytte en 350Mb fil på netværket via CIFS(smb) så tager det omkring 35-40 minutter og det er uacceptabel. Jeg er gået hjem fra arbejde nu og gider ikke rigtigt til at vpn'e ind og sætte ftp op men giver det da lige et skud i morgen og ser hastighederne men jeg forestiller mig ikke at det er betydeligt hurtigere. Okay jeg kunne ikke lade være med lige at prøve alligevel. Usle 3MB/s
|
USB-harddisken er en flaskehals, da du ikke opnår høje transferrates igennem usb Er det usb2 eller usb3? Den bør være connected på en anden måde, eller kun benyttes til backup. |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Usb'en bliver kun brugt til at køre os'et fra ikke som data lager. Så det er ikke der proppen sidder |