Jeg tror at jeg fik skrevet et spørgsmål, som jeg tidligere stillede over under "Dinero debat" (http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/227791.aspx), det forkerte sted, så jeg prøver her i stedet for. Det håber jeg er OK :-) Jeg er meget ny ud i bogføring for min egen enkeltmandsvirksomhed, og har købt en vare fra England, som er betalt med en bankoverførsel. Mit spørgsmål er hvordan jeg bogfører dette korrekt i Dinero? Jeg har en udskrift fra min bank, hvor det fremgår hvilket beløb i pund sterling jeg har overført, samt gebyrer for denne overførsel i danske kroner. Jeg har naturligvis også en faktura fra butikken hvor varen er købt. Butikkens faktura er excl. engelsk VAT, da jeg har oplyst mit danske CVR nummer. Den indeholder følgende: Vare - £ 395 (GBP) I alt - £ 465 (GBP) Min udskrift fra banken indeholder følgende: Overført beløb - £ 487,12 Beløbende er herefter omregnet til danske kroner, som er: £ 465 til kurs 904,29 - DKK 4.204,95 I alt hævet fra min konto (og derved mit regnskab) - DKK 4.444,95 Skal jeg blot bogføre hele beløbet (DKK 4.444,95) på konto "EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)" , eller skal det deles op mellem det faktiske varekøb og bankgebyrer? Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Med venlig hilsen |
jbweb:£ 465 til kurs 904,29 - DKK 4.204,95
Omkostninger - DKK 240
- £22,12 til kurs 904,29 - DKK 200
- Bankens gebyr - DKK 40
jeg ville bogføre de 4.204,95 som varekøb EU for at få importmomsen korrekt og så de 240 kr som bankomkostninger afsender og modtager på (porto) og gebyrer tror jeg den hedder -Importmoms - hvis du føler du vil kende det - kan du se her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html - men dinero viser dig beløbene også når du bruger varekøb EU
vh John H