Jeg sidder og skal indskrive et varekøb fra Hong Kong. Dertil har jeg varenes samlet pris og samlet fragt omkostninger, som jeg nu har skrevet under hver sin post i regnskabet, henholdsvis #varekøb og #fragt, hvor jeg ikke har medtaget moms. Jeg kan dog forstå at told og moms bliver udregnet ud fra varernes pris + fragt (der er ikke nogen told sats på disse varer). Hvordan skal jeg indskrive denne pålagt moms inde i Dinero? Skulle jeg havde skrevet varenes pris + fragt ind under samme post eller hvordan?
Håber jeg er kommet til det rette sted med mit spørgsmål :)
i dit fald ville jeg skrive dem samlet netop af hensyn til importmomsen og bruger du konto for køb af varer fra uden for EU vil Dinero automatisk lægge momsen korrekt både under importmoms i salgsmoms og samme i købsmoms og give dig den rubrikangivelse du skal bruge som i IMPORTMOMS
Bare før tilbage modsat det du har gjort og så ny bogføring
VH John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
spørg hellere support men ja så vidt jeg ved vil de føre det tilbage ved en sletning - så sker der en fuld tilbageførsel og du bør kunne se det ved at se resultat inden og resultat efter sletning og så igen det samme resultat når du fører det på eu kontoen
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER