Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny webshop

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har kigget lidt rundt på forummet og finder lidt forskellige svar, så ville lige prøve min egen tråd.

Jeg står og skal til at starte en webshop. Jeg har næsten fået nogenlunde styr på forretningsplanen, produkter osv osv.

Men min spørgsmål og sagen er den at jeg er nogenlunde computer ferm og tænker det må være muligt at spare udgiften til hjemmeside design?

Det er meget vigtigt for mig at siden visuelt kommer til at spille, så jeg er på udkig efter noget mac kompatibelt software til hjemmeside design og opbygning.

Er blevet foreslået Wordpress, men han dog ikke hørt så mange positive ting derom. Findes der andre software leverandører til samme formål?

På forhånd tak :) 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:26

Hej Mikkel 

Der er rigtig mange der opfordre WordPress til mindre webshop med 0-50 produkter, men samtidig er der rigtig mange andre Open Source programmer på markedet, så det er bare at lede, men Magento og Prestashop skulle begge være gode, selv har jeg ingen erfaring med dem, men du kan se om det er noget. Smile

Hilsen

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:11

Du kan da sikkert god "bikse" noget sammen selv, men uanset hvad du laver skal du jo have en basal viden om grafik og kunne udføre det professionelt - samtidig udgår du ikke helt at skulle "rode" med lidt kode, hvis du bare skal tilpasse din side en smule så den får et mere unikt præg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:37

Hej Mikkel.

Nu vil jeg lige være fræk og komme med en sammenligning på det du siger.
"Hej, jeg vil gerne starte værksted da jeg er god til biler, for at spare lidt penge havde jeg tænkt mig at bygge værkstedet selv. Er der nogle som kender et program til at tegne et hus?" 

Hører rigtig mange der siger som dig.
Jeg vil gerne spare 500 kr. på facaden af hele mit forretningsgrundlag.
Ja, sagde 500 kr da man kan få et professionelt design til de penge.

Du spørger til software hvor du kan lave det (ingen baggrundsviden i design) og siger at det skal spille max?
At købe et færdig design er ikke bare designet du køber, du køber en kæmpe baggrunds viden fra nogle vild dygtige udvikler.
Deres mål er at gøre det hele overskueligt, simple og flot da det faktisk er deres eneste indtjenings grundlag.

Et gennemført design tager flere måneder at lave for en professionel og længere tid for dig.

Mit spørgsmål til dig er så.
Din forretnings-plan.... hvornår har du sat opstart til?
Din shop..... skal det være et værtshus eller et vip-diskotek du sender folk ind i?

Mikkel brug nu tiden på det du er god til (drive webshop) og lad dem der har viden inde for det andet gøre resten. 

Skal lige siges jeg ikke selv er designer men er god i alt det tekniske i shops.
At jeg ikke er designer er jeg 100% klar over og bruger derfor dygtige mennesker som har en kæmpe viden, på den måde gør alle det de er gode til og resultatet er derfor mere professionel.

Danske bank...... gør det du er god til, det gør vi Smile 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Jan 12
Skrevet kl. 15:29

Forstå mig ret, jeg siger slet ikke at det ikke er muligt der skal en prof. webdesigner eller programmør ind over.

Men jeg tænker jeg kan lave en del af fodarbejdet selv og på den måde min. omkostninger.

Mit spørgsmål retter jeg egentligt primært på hvilken platform jeg skal benytte mig af, her tænker jeg Magento, Wordpress, Shopify, DanDomain og hvilke eventuelle plugins som kan anbefaldes.

Baklager hvis jeg ikke var tydelig nok i min første indlæg :) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Jan 12
Skrevet kl. 15:29

Der vil være mellem 25-50 produkter til start.

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 15:40

Jeg vil efter min egen erfaring anbefale Prestashop, super simpelt og alt er muligt. Jeg vil ihvertfald aldrig bruge Wordpress, da det jo er til blogs, og efter min mening burde forblive til blogs :-)

Efter Prestashops nye opdatering 1.6 er det blevet mere overskueligt som administrator, og for kunden er siden også flot. Dog vil jeg hvis du vil have en flot shop, få lavet et. Da de fleste man køber jo er set og brugt så mange steder, det ville ihvertfald holde mig fra brug af siden hvis jeg har spottet samme design andetsteds :-)

Og skulle du bruge en til at hjælpe dig med kodningen af dit design, jamen så skriver du bare :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Jan 12
Skrevet kl. 15:44

Tak for svar! :)

Sidder og kigger på prestashop nu, ser umiddelbart rigtigt fint ud!

Har du erfaringer med gode webhoteller? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:59

Sig til hvis du vil se bagenden af prestashop.
Har en demo liggende på dansk.

Så smid en pm for kode :) 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 16:09

Wordpress er supernemt at have med at gøre - meget intuitivt og det er let at finde oplysninger på nettet, hvis der er problemer.

Ellers spørg på Amino jobbørsen - her kan du få lavet alting for så godt som ingen penge - nærmest gratis!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)