Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld fra APS til person

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak, jeg snakker med ham efter Påske..:-)

Det kan jo være hvis han føler det som en trussel, at han mister selskabet at han så betaler..:-)

Tak for din hjælp, og god Påske..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

PCB :
elskabet hæfter for gælden, der er ikke nogen personlig kaution fra direktør XX xx, kun at anparter stilles til sikkerhed for gælden

Rækkefølgen må være virksomheden først - betaler selskabet ikke - ja så går turen til direktøren (og hans anparter). 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forekommer i det hele taget ikke logisk det I har lavet. Som jeg læser det så stiller selskabet sikkerhed med aktiver som selskabet ikke ejer (anparterne). At stille anparterne som sikkerhed giver kun mening, hvis direktøren som ejer anparterne hæfter for gælden, hvilket han jo ikke gør. Jeg stiller mig tvivlende overfor om dette overhovedet kan tvangsfuldbyrdes ved domstolene.

Måske ligger der en mulighed i at der er personsammenfald mellem selskabet og direkøren.

Uanset hvad så er det jo en trist situation og jeg håber at I finder en løsning.

Dbh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det som selskabet har lånt penge og at hovedaktionær har stillet sine anparter som sikkerhed.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er gældsbrevet vel underskrevet af hovedaktionæren seperat og ikke kun af hovedaktionæren i dennes egenskab af direktør for selskabet. In any case kan selskabet ikke give sikkerhed i aktiver det ikke ejer selvsagt. I bedste fald er det et mudret setup og i værste fald har de aftalt noget der ikke kan tvangsfuldbyrdes. Det er nok svært at vurdere med det kendskab vi har til sagen (-:

 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forholdet forplumres yderligere af at det i gældsbrevet er anført at direktøren ikke kautionerer (hæfter), men dog alligevel hæfter med anparterne. Det parterne formodentlig mente var at direktøren hæfter for gælden men at kreditor kun kan søge tvangsfuldbyrdelse i anparterne.

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu er det ved at være lidt tid siden, jeg har skrevet her inde omkring dette emne, jeg har et gældsbrev/overdragelse, på anparter.

Så ville gerne høre om der var en der kunne skifte dette ud ved erhvervs og selskabstyrelsen, så det kommer helt ud af direktørens hænder.

På forhånd tak.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PCB

Jeg forstår at du nu har fået anparterne overdraget og at det er dig der nu ejer anpartsselskabet. I så fald skal jeres ejerbog opdateres og du kan indsætte en anden direktion hvis du ønsker det.

BR

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det er rigtigt, men hvordan gør man det, for det er stadig direktøren der ejer anparter på papiret vi har kun overdragelse brev.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

få en revisor til lige at se til de er overført. Han ejer dem jo ikke hvis han har overdraget dem - så det er jo overdragelsen der skal være formelt korrekt = til hvilken pris (dækning af jeres tilgodehavende eller hvad det var) og med hvilken skattekonsekvens for den tidligere ejer (tab på aktieindkomst) og hvad er så jeresIdin indgående værdi (den pris I gir ved at I træder tilbage for jeres tilgodehavende. 

Er der grund til ændringer i vedtægter? må checkes

Ejerbog ændres (den har tidl. ejer og den kan I selv skrive dig ind som ny ejer i.

selskabsstyrelsen har mig bekendt ikke et fungerende ejerregister (har vist være på trapperne siden 2010) men direktøren skal jo formelt skiftes fra ham til dig eller en du udvælger med mindre han skal sidde videre, hvad vil ikke virker klogt - gøres i ændringsblanketten i virk.dk

Samlet - betal lidt til en der kan det her og får alt igennem og sikrer der ikke er glemt noget hverken formelt, til skat - eller gældsudligning.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)