Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld fra APS til person

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lige en påske tanke, som jeg håber i kan hjælpe mig med..:-)

Som person har jeg lånt en del penge ud til en kammerat til driften i hans APS, men nu kan og vil han ikke betale, da han er blevet meget syg physisk og alkohol.

Han hæfter ikke personligt for gælden, jeg har derfor sagt han kan overdarge selskabet til mig og gælden er væk, for han passer det ikke alligevel, tror måske man kan redde det.

Den ene dag vil han den næste vil han lukke det, kan man gøre noget med magt her, jeg ser jo også 2 ansatte vil miste deres job hvis han lader det lukke.

Håber der med lidt enkle papire kan løses således det ikke lukker ned, og det kommer i mine hænder.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

uden et dokument der regulerer hvordan du kan få pengene igen er der ikke en enkelt måde du kan overtage selskabet på desværre

Du kan jo gå i retten mod ham og kræve dine penge hvis du kan dokumentere kravet men du kan ikke tvinge ham til at overdrage selskabet desværre - eller måske heldigvis, for der kan jo være en masse skeletter i skabene som du så også overto0 inkl forpligtelser for ansatte og hvad ved jeg, så det er meget mere kompliceret end som så

vh Joh H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gældsbreve på alle beløb, hvor der står det skal betales inden 12 mdr, og er rente frit, hvis tilbage betalingen sker inden 12 mdr.

Der er intet slemt i selskabet det har vi tjekket, så det er jeg ikke bange for.

Tænkte bare man kunne skrive til ham at han har 10 dage til at betale hvis ikke overtager vi anparter, og færdig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:
Tænkte bare man kunne skrive til ham at han har 10 dage til at betale hvis ikke overtager vi anparter, og færdig.
og det kan du ikke hvis det ikke står i gældsbrevet - så er det kun at køre inkasso hvis gælds brevet er tydeligt og forfaldent

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Morgen,

Vi har skrevet i 2 gældsbreve at anparter står til sikkerhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Morgen,

Vi har skrevet i 2 gældsbreve at anparter står til sikkerhed.

det havde da været nyttigt fra start. Så kan i - afhængigt af hvordan det er formuleret, få overdraget anparterne hvis afltalen er misligeholdt, men i skal en tur rundt om retten (med mindre ejeren bare vil overdrage dem i.h.t. aftale og beskrive det nye ejerforhold i ejerbogen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står bare at selskabet hæfter med anparterne, og jeg kan tvangsfuldbyrde ved misligholdelse af afdrag, efter inkassoloven.

Jeg har afleveret 3 rykkere til ham med 2 uger mellem hver, og der står rykker 1, 2 og 3.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Der står bare at selskabet hæfter med anparterne, og jeg kan tvangsfuldbyrde ved misligholdelse af afdrag, efter inkassoloven.

Jeg har afleveret 3 rykkere til ham med 2 uger mellem hver, og der står rykker 1, 2 og 3.

vil fastholde at vis ikke ejeren vil gi dig anparterne så er det via retten. Forstår måske heller ikke helt at det hvis ikke selskabet betaler lånet så ... det bør vel være ejeren der så stiller anparterne i pant, selskabet ejer jo ikke sine egne anparter, det gør ejeren af selskabet. Tag dokumentet med til en advokat hvis ikke ejer selv siger, JA jeg overdrager jeg anparterne mod at slippe for at betale og det hele formaliseres - væk med lån ind med anpart - evt skat af gevinst (kan jeg ikke nok om) og nye ejere i ejerbogen.

En advokat vil kunne sige, om dokumentet er udformet sådan at I kan bruge det til direkte via fogedret kan gøre krav på anparterne eller ej

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kom jeg så meget i tvivl om teksten, jeg har fundet det frem.

Der står flg.:

Selskabet hæfter for gælden, der er ikke nogen personlig kaution fra direktør XX xx, kun at anparter stilles til sikkerhed for gælden.

Gælden er rente fri hvis den afdrages, indenfor 12 mdr. første gang 1 oktober 2012

Holder det vand..?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville tro det ja - hvis ejer har skrevet under på han hæftet med sikkerhed i anparterne - men stadigt skal den jo via retten hvis han ikke bare afleverer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)