Jeg har for nyligt opsat en adwords kampagne for min webshop. Jeg er i den forbindelse blevet anbefalet at starte med at skyde spredehagl. Altså starte med et stort antal søgeord og opsætte disse i alle 3 former (broad, exact og phrase) for at lære lidt om hvordan folk søger og så optimere ud fra det. Jeg bruger både Google Analytics og adwords salgssporing til at måle med, og har opsat min adwords så den automatisk kode url med data til analytics. Lad os sige jeg f.eks. annoncere på disse sætninger: tandbørste billig tandbørste Men hvis jeg f.eks. bruger Analytics kan jeg ikke se om folk har søgt hvilken form brugerne har søgt. Jeg har prøvet at kigge Adwords men der kan man jo kun se kliksene på det ord man selv har opsat, f.eks. kan jeg se at jeg får mange kliks på broad matching, men ikke hvad folk har sat sammen med i deres søgning. Formålet med alt det her er jo egentlig at jeg gerne vil af med alle broad match søgeord, og erstatte disse med de faktiske sætninger som folk bruger, så jeg kan skrive nogle optimerede tekster og tilpasse mine bud. Det jeg prøver at sige med den lange smøre: |
Gå ind i analytics - trafikkilder - søgeord - så kan du se alle søgesætningerne - og ud kan foroven sortere dem efter om de er betalte eller ikke betalte ...