Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et spørgsmål til The Adwords Gurus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt opsat en adwords kampagne for min webshop. Jeg er i den forbindelse blevet anbefalet at starte med at skyde spredehagl. Altså starte med et stort antal søgeord og opsætte disse i alle 3 former (broad, exact og phrase) for at lære lidt om hvordan folk søger og så optimere ud fra det. Jeg bruger både Google Analytics og adwords salgssporing til at måle med, og har opsat min adwords så den automatisk kode url med data til analytics.

Lad os sige jeg f.eks. annoncere på disse sætninger:

tandbørste
[tandbørste]
"tandbørste"

god tandbørste
[god tandbørste]
"god tandbørste"

billig tandbørste
[billig tandbørste]
"billig tandbørste"

Men hvis jeg f.eks. bruger Analytics kan jeg ikke se om folk har søgt hvilken form brugerne har søgt. Jeg har prøvet at kigge Adwords men der kan man jo kun se kliksene på det ord man selv har opsat, f.eks. kan jeg se at jeg får mange kliks på broad matching, men ikke hvad folk har sat sammen med i deres søgning.
Jeg har så prøvet at køre en søgestrengseffektivitets rapport (Uha et langt ord Ick!) for at se om det gav svar, men der står kun f.eks. "33 andre enkeltstående forespørgsler" ved siden af hvert søgeord - og altså ikke noget om hvilke ord folk har sat sammen med.

Formålet med alt det her er jo egentlig at jeg gerne vil af med alle broad match søgeord, og erstatte disse med de faktiske sætninger som folk bruger, så jeg kan skrive nogle optimerede tekster og tilpasse mine bud.

Jeg har ladet mig fortælle at en søgning på f.eks. bedste billig tandbørste kan aktivere den første annoncegruppe med ordet tandbørste i broad match frem for gruppen med "billig tandbørste" hvis jeg byder højere cpc på den brede. Det resultere selvfølgelig i at en mindre relevant tekst bliver vist til brugeren og jeg ender med at betale mere pr. klik end jeg i virkeligheden burde... 

Det jeg prøver at sige med den lange smøre:
Hvordan ser jeg de ord som folk sætter sammen med det ord jeg annoncerer på i broad match?

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 22:16

Gå ind i analytics - trafikkilder - søgeord - så kan du se alle søgesætningerne - og ud kan foroven sortere dem efter om de er betalte eller ikke betalte ...

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 15:34

Ja selvfølgelig den havde jeg lige misset i farten, men hvis jeg nu opsætter kampagner fra andre søgemaskine i analytics for at måle på dem, så får jeg vel et problem med at vide hvor de lige kommer fra...

Iøvrigt siger Adwords konsollen at jeg har fået 811 kliks, men Analytics kun spore 739 besøg på betalte søgeord...

Hvorfor den forskel? Er det fordi folk har Javascript slået fra? Det er alligvel 8.9% af de besøgende via adwords, det lyder lidt voldsomt...

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 16:19

Næh - både analytick og adwords kan håndtere det at bruge andre end Google. Det kan gøres på lidt forskellige måder - men du skal starte med at kigge på noget tværkanalssporing - se her: http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=14155

At der er forskel på adwordsklik og analytics kan skyldes mange forskellige ting - men der er ikke nødvendigvsis "noget" i vejen ... men check op på om du har analytics koden på alle dine sider ... check også hvilke landingpages dog urle u har sat - virker de alle sammen?

Tilmeldt 8. Oct 07
Skrevet kl. 16:38

Ja det er jeg helt med på, men det jeg mente var at når jeg sætter det op, så bliver detl vel svært bare at kigge som du startede med at skrive på alle søgeordord og så liste efter betalt og ikke betalt.

Når jeg skal se den faktiske søgestreng som er brugt på mine broad match søgeord kan jeg jo ikke princippet ikke afgøre om det er fra Google eller Yahoo, eller hvad?

Med hensyn til at sporingskoden, så har jeg tjekket at den findes på alle sider. Måske kan man udlede at folk (måske konkurrenter) klikker på ens adwords og klikker så hurtigt tilbage til google at analytics sporingskoden ikke når at indlæse og dermed registrere en besøgende?

Så er ca. 9% af alle kliks spenderet på en sådan måde da rimelig skræmmende...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)