Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre tab af varer + erstatning herfor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg  har netop oplevet at en pakke jeg havde sendt til en kunde forsvandt i posten, derfor har post danmark erstattet pakken.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg håndterer dette i mit regnskab. Jeg bruger Dinero.

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15

der er ikke rigtigt en konto til erstatninger, men 1050 er uden moms med bank som modpost, og jeg går ud fra at din erstatning er en uden moms indtægt

så ved jeg ikke om du vil lave en ny faktura til 0 kr til kunden på varen, for at få varen ud af dit varelager en gang til og skrive erstatningsvare på fakturaen og som sagt 0 kroner som pris til kunden,erstatingsvare da oprindelig vare bortkommet i post (og går ud fra kunden vel formentlig har betalt hvis webshop og den oprindelige faktura dermed er markeret som betalt) - eller om du kører lagerstyring og bare flytter fra lager til vareforbrug

Jeg roder ikke selv med sådan noget i det daglige, så vent lige om nogen ser en bedre måde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:45

Hej John

Tak for dit svar. Mit lager er ikke så stort at jeg har et system til lager styring. Det er ikke nødvendigt. Jeg tror idéen med en 0 faktura er meget god, så har jeg det som note til mig selv.

Det var netop dit forslag med hvilken konto jeg skulle føre ind på jeg ledte efter. Så tak :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)