Jeg har to spørgsmål om to forskellige scenarier. 1. Jeg skal til udlandet på en messe i to dage. Hvis min mand ankommer dagen efter mig, og vi tager nogle dages ferie sammen efter messen, har jeg så lov til at trække min flybillet frem og tilbage fra - samt hotelovernatningen den første nat, hvor jeg er der alene pga messen? 2. Jeg skal til London pga mit job som selvstændig, men jeg får rejsen og hotellet betalt af det firma, jeg skal ned til (en pressetur) må jeg stadigt fratrække udgifter til mad på turen? |
1 ja hvis hovedformålet er messen og flyet er frem og tilbage til den må du trække den og hotellet for den nat hvor du alene er der for messen
(som alm. tilføjelse - der hvor jeg kunne mene der var problem var, hvis man tog til Bangkok eller New York og indskrev sig på en en dags messe og ellers havde 14 dages familieferie - så kunne der være tvivl om hovedformålet var messen - men det lyder slet ikke som tilfældet her)
2 ja hvis det er for din virksomhed du er ude at rejse må du trække mad eller fratrække i forhold til diæter for mad - hvis morgenmad er med på hoteller fragår den selvfølgeligt men ellers ja
vh john H